Manning Park donderdag 20 juni

Door Jan en Dorret - 20-06-2019 22:24

Hi allemaal,

Ik begin maar even met het allerbeste gevoel wat er, volgens mij, is tijdens een vakantie, we moesten vanmorgen aan elkaar vragen welke dag het is. Perfect toch. Nog leuker was dat Jan op zijn telefoon ging kijken en zodoende weten we nu dat het donderdag is.

Dinsdagmiddag geland in Vancouver en per shuttle naar ons hotel gebracht. Morgen gaan we de camper halen maar eerst moeten we een nacht slapen. Zelf verbaast dat ons, want we zijn topfit. Tot om, ongeveer 8 uur ‘s avonds, (nederlandse tijd 5 uur ‘s ochtends) het licht eigenlijk uitging :). Snel naar bed, als een blok geslapen, maar allebei om 5 uur klaarwakker. Hoezo geen last van een jetlag. Haha, aan de overkant van ons hotel is een Tim Horton’s waar je kunt ontbijten. Dus na een heerlijke douche lopen we om 7.30 uur buiten in Vancouver. Ja, echt waar, Jan ook, zo fris als een hoentje.

Om 9.30 uur werden we opgehaald door de shuttle dienst van Canadream om onze camper te gaan halen.We kregen een spiksplinter nieuwe camper mee, wauw!! Zelf vind ik altijd dat een nieuwe auto zo lekker ruikt, dus dat bedoel ik, zo ruikt onze tijdelijke rijdende villa! Echt, zonder gekheid, ik ben een bevoorrecht mens. Wat een avontuur gaan we tegemoet.

Na een uitgebreide uitleg, erg duidelijk en met veel geduld, met dank aan Canadream, gaan we op weg. Het is bijna 12 uur. We gaan vandaag ongeveer 200 km rijden en blijven dan 2 dagen op een campground in Manning Park BC.

Prachtige wegen onderweg, lekker breed, en hoe verder we weg rijden van Vancouver hoe rustiger het wordt. In een woord prachtig! Wat een natuur, wild en ruig.

De campground waar we nu twee dagen verblijven heeft niets. We hebben geen stroom, zitten bijna op de top van de berg en we hebben dus ook geen wifi of wat dan ook. We doen het met de stroom van de accu, het water in de tank. Na ons ontbijt een heerlijke wandeling gemaakt en zomaar ineens stond daar in het bos, ongeveer 5 meter van ons vandaan een groot hert ons recht aan te kijken. We durfden ons nauwelijks te bewegen, geprobeerd om een foto te maken, maar toen was hij ineens weg.

Bij binnenkomst gisteren in het park stond er een waarschuwings bord, Bears in area, we zijn gewaarschuwd. Ik moet daar wel even aan wennen, ben wel op mijn hoede. Haha!!

Geen idee wanneer we weer wifi hebben, maar jullie horen wel weer van ons, kus van ons tweetjes

JessPH 20-06-2019 22:31 {{button-57837}}

Jan en Dorret,
Een goed begin is het halve werk, wordt er weleens gezegd. Dat zit bij jullie dus wel goed. Geniet van dit prachtige avontuur. Ik ben zo benieuwd wat jullie nog meer te wachten staat.

Take care and have a safe journey.

Saskia 20-06-2019 23:06 {{button-57841}}

Het is begonnen! Leuk hoor, dit reisverslag. Brengt herinneringen terug! Have fun!

Harry Potter 22-06-2019 13:33 {{button-57886}}

Klinkt goed, Jan beschermt je wel tegen de beren

Patricia 25-06-2019 13:12 {{button-57945}}

wat heerlijk zeg!!!
Ik weet dat ik een paar verslagen achter loop, maar deze is al heerlijk te lezen. Ga nu snel naar de volgende!!!!

Fred 02-07-2019 05:27 {{button-58032}}

Je kan niet slapen na je reeks nachtdiensten en wat doe je dan. Je gaat de blogs lezen van je broer en zijn lieve vrouw 😎. Leuk hoor! Stikjaloers op jullie. Have fun. Ik ga door naar de volgende 🤗. Groetjes van ons. X