Dag 2 - Vancouver

Door Bauke - 04-08-2017 06:06

Heyhoi! Weer een nieuwe blog uit Canada! Vandaag zijn we de dag begonnen met het leren waarom een gemiddeld Noord-Amerikaans persoon wat 'steviger' zijn de Europeanen. Aangezien ons hotel geen ontbijtservice aanbiedt, besloten wij om bij het naastgelegen, besloten wij om bij het naastgelegen restaurant te gaan ontbijten. Wij, als Nederlanders, zijn gewend om bij het ontbijt een schaaltje yoghurt of een boterham te eten, maar hier in Canada is het ontbijt een volwaardig maaltijd. Wij kregen allevier zo'n bord vol met pannekoeken, eieren, worstjes, fruit ect. dat wij tot het diner verzadigd waren.

Nadat we met moeite ons bordje hadden leeggeten, waren we klaar voor dagje Vancouver. Als eerste stond op het progamma The Capilano Suspension Brigde, een lange hangbrug boven een rivier en een stukje buiten Vancouver. Gelukkig stopt er net voorbij ons hotel een gratis shuttle bus naar Capilano Park. Super handig natuurlijk, als de bus ook op tijd zou rijden. Na een kleine drie kwartier werden we dan toch opgehaald en gingen we op pad. Eenmaal aangekomen valt het nog mee met de drukte en kunnen we de brug over.

(zie foto)

We gaan ook met de shuttle bus weer terug naar de stad, en we worden afgezet op Canada Place. Hier aanschouwen we oa het nieuwste baantje van oom Donald. Vanuit hier kunnen we lopen naar Gastown. Hier staat een oude klok waar er maar een paar van zijn in de wereld, the Gastown Steamclock. De naam zegt het als, dit is een klok die werkt op een stoommachine.

Het volgende punt op het progamma is Stanley Park, een van de grootste stadparken ter wereld. En er is geen betere manier op dit te bekijken dan op de fiets. Dus daar gingen we dan, met de heml op, naar Stanley Park.

Door onze lange fietstocht hebben we wat plek kunnen maken in onze magen voor het avondeten. Omdat we allemaal nog een beetje jetlagged zijn, gaan we na het eten terug naar het hotel, waar we ons opmaken voor een nieuwe dag.

ps. Natuurlijk maak ik geen geintje als er staat (zie foto), maar we hebben op dit moment geen goede internetverbinding en de foto's kunnen niet worden geupload. Helaas, maar jullie houden ze tegoed!