Dag 27 en 28 Moss Landing

Door E&J - 20-06-2017 07:51

Vandaag minder dan uur rijden naar het noorden langs de kust, naar Moss Landing. Deze camping hadden we al gereserveerd als laatste stop voor San Francisco. We waren te vroeg op de camping en konden nog niet terecht. Daarom een strand ten noorden van de baai opgezocht en een paar uurtjes aan het strand doorgebracht. Mooie branding maar niet geschikt om te zwemmen, wel om te surfen.

Daarna was onze plek wel vrij. Rondgewandeld over een Farmers Markt (groente markt) en daarna bij de haven en daarachter ook nog over het strand. Gereserveerd voor een “Whale Watch Tour” voor morgen 09:30.

De volgende ochtend gaf de PC een foutmelding over een verkeerde tijd. Dat was even schrikken, was het nu 08:13 (volgens de telefoon) of 09:13(volgens de PC)!! De haven is via de achteruitgang van de camping 2 minuten lopen, snel maar even gecheckt, want het zou zonde zijn als we de Walvis tour zouden missen. Toch nog meer dan een uur tijd, dus rustig aan nog even koffie gedronken.
Het is prachtig weer en nagenoeg windstil, gelukkig, heel anders dan vorige week bij Page en bij de Grand Canyon.

In de haven worden we uitgezwaaid door de zeeleeuwen.

Zodra we de haven uit zijn zien we al de eerste Walvissen, vlak voor de boot.
We zijn in de “Baai van Monterey”. Deze baai is erg diep, vergelijkbaar met de Grand Canyon, maar dan onder water. Daardoor is hier veel voedsel voor allerlei zeedieren, zoals Walvissen, Zee Leeuwen, Dolfijnen, Zee Otters, Pelikanen, Aalscholvers, etc. Hier zijn dan ook het hele jaar walvissen actief. Prachtig om te zien.

In iets minder dan 3 uur hebben we meer dan 300 foto’s en filmpjes gemaakt. We spraken met iemand met een fototoestel met een enorme lens, en hij gaat elke week met een walvis toer mee. Vandaag is het super rustig weer en de walvissen zijn erg dichtbij. Zo mooi heeft hij het in weken niet gezien. Hij geeft ons een kaartje mijn een link naar zijn foto’s: https://www.flickr.com/photos/innereye/21415857813/in/album-72157659600388801/

Zo mooi hebben we ze vandaag toch niet gezien, maar we zijn ruim tevreden. Als we terugkomen in de haven wordt het mistig en bewolkt, we hebben dus erg veel geluk gehad.