San Diego

Door - 11-07-2016 20:59

San Diego, de 2e grootste stad van Californië. Vanuit Lake Havasu zijn we doorgereden naar San Diego. We konden het toch niet laten om nog een stukje natuur mee te pakken onderweg en even te stoppen in Joshua Tree. Een nationaal park waar twee verschillende ecologische systemen bij elkaar komen. Hierdoor ontstaan een soort van palmbomen in een hele droge woestijn, de palmbomen lijken met hun stekels dan ook meer op een cactus (Joshua Tree). Heel apart om te zien hoe de natuur zo samen gaat. Na Joshua Tree zijn we doorgereden naar Palm Springs. Palm Springs is leuk om even te bekijken, een mooi tropisch dorp inclusief palmbomen en mooie villa’s midden in de woestijn. Uiteindelijk kwamen we aan in San Diego. De camperskills van Radjindher kwamen hierbij wel goed van pas want met een camper in de grote stad rijden is toch even wat anders dan in en rondom de natuurparken waar je eens in de 10 minuten een auto voorbij ziet komen. Maar goed, we hebben het gered. Zelfs in een doodlopende straat hebben we de camper weten te keren, top samenwerking! Eenmaal aangekomen in San Diego moesten we nog een camping zoeken, de geboekte camping was een paar weken voor de vakantie namelijk geannuleerd. Na een zoektocht van ongeveer een uur stonden we op een erg mooie en leuke familiecamping. Alles perfect geregeld!

De volgende ochtend zijn we naar Sea World gegaan. We hebben de documentaire Killer Whales gezien, een documentaire over het in gevangenschap houden van orka’s. De documentaire gaat over Sea World en daarom wilde wij graag eens met eigen ogen zien hoe deze mooie dieren worden onderhouden. Erg treurig om te zien dat de 5 orka’s de hele dag in één groot en kaal bassin zitten. Totaal geen natuurlijke habitat, ook niets gedaan om het er enigszins op te laten lijken. Sea World is een attractiepark op zich. Naast alle shows met orka’s, dolfijnen en andere dieren zijn er diverse attracties en op iedere hoek kan er uiteraard eten en drinken worden gekocht. Via de orka’s door naar de haaien en nog even naar een Dolfijnenshow en het was alweer halverwege de middag. Op het heetst van de dag zijn we naar het Antarctica deel gegaan waar de pinguïns liepen, de beluga whales zwommen en de ijsberen liepen, of eigenlijk lagen.

Na Sea World zijn we nog even San Diego ingereden, wat rondgelopen en wat winkels bekeken. We wisten dat de zonsondergang bij een pier (La Jolla Cove) erg mooie was en dat daar ’s avonds ook veel zeeleeuwen liggen. Dit is uiteraard aan de Stille oceaan. Wij zijn met de camper richting La Jolla Cove gereden. Inderdaad, hier barste het, in tegenstelling tot in San Francisco, wel van de zeeleeuwen. Toch mooi om deze dieren dan vrij in de natuur te zien als je een dag bij Sea World bent geweest. De laatste dagen vliegen echt voorbij. Het was inmiddels alweer donker en we moesten nog eten. Dus weer terug naar de camping en snel een wat te eten gemaakt. Morgen gaan we naar de City of Angels!