De RV ophalen en bezoek Yosemite NP

Door Trudy en Hans op reis in Amerika - 08-06-2011 16:23

Maandagochtend vroeg:

We worden opgehaald door een taxi en rond 8.30 uur stonden we op de stoep bij Cruise America om onze camper op te halen.  Er moesten nog  wat ´kleine´ dingetjes aan gedaan worden, zodat we pas ander half later uur konden we vertrekken. Onze eerste stop was bij  de Walmart , een soort super grote  Hema zal ik maar zeggen, om extra handdoeken, theedoeken en ook een klein koffiezetapparaatje te kopen. Na onze ervaring van de campervakantie van vorig jaar hebben we ook gelijk een extra deken aangeschaft. Moet zeggen dat we daar inmiddels geen spijt van gehad hebben. Daarna naar de supermarkt om voor een groot aantal dagen ons rijdende huis te bevoorraden. Wat een genoegen om in een grote Amerikaanse supermarkt rond te lopen. Het personeel i s zo ontzettend vriendelijk en attent, daar kunnen ze bij ons wel een´puntje aan zuigen´. Maar enfin na bijgetankt te hebben waren we eindelijk op weg naar onze eerste bestemming. Via Trudy´s mooie route dwars door de bergen met heee..l veel scherpe en steile bochten kwamen we rond zes uur aan bij de door ons gereserveerde KOA camping vlakbij de west ingang van Yosemite Park. Een  prachtig gelegen camping in het bos met vriendelijke beheerders, een aanrader!

Dinsdag bezoek Yosemite NP: Vandaag zijn we met de bus die ons bij de camping oppikte naar het Yosemite Park gereden.  Het is een rit van ongeveer 1,5 uur en we hadden een geweldige chauffeur die niet alleen goed de  haarspeldbochten nam maar ons ook voerde met informatie over Yosemite. Hij zetten ons af bij het Visitors Centre, daar hebben we de shuttle bus genomen, die rijdt het hele park rond en je kunt overal op en afstappen. Er worden ook verschillende rondleidingen aangeboden dan kun je 2 uur lang met een Parkranger door het park rijden. Zaak is wel om dit van te voren te boeken vanwege de drukte in het park. Het park heeft jaarlijks ongeveer 4 miljoen bezoekers en dat merk je ook en nu is het nog voorseizoen. Het is een adembenemend park. De watervallen die van 800 meter van de rotswand naar beneden stortten dat is zo indrukwekkend dat je er geen woorden voor hebt. Ook hebben we staan kijken bij de grootste rotswand ter wereld El Capitan , dit is een uitdaging voor vele bergbeklimmers ter wereld. Bij de eeuwenoude brug die uitzicht biedt op El Capitan stond een man met 2 super grote telelenzen op statief enkele klimmers te volgen. Wij mochten ook even kijken, ongelooflijk wanneer je ziet dat er 4 mensen op een ongelooflijk steile wand zich voortbewegen en daar een paar dagen overdoen om boven te komen. Ja inderdaad ze slapen staand-hangend aan de bergwand. Het moet ontzettend koud zijn s´nachts en enorm winderig. Een  ongelooflijke prestatie denk ik en waar ik alleen maar met veel respect aan kan denken. Na een geweldig mooie dag zijn we weer neergestreken in onze camper. Morgen gaan we een lange tocht maken richting Lake Isabella. We moeten een omweg maken naar Las Vegas omdat de Tioga Pass helaas nog steeds niet open is, door de extreem zware winter zal het  sneeuwruimen en repareren van de weg waarschijnlijk pas ergens in Juli klaar zijn. Maar ja that´s all in the game.