De laatste stap

Door Wim en Marian - 27-06-2018 04:19

22 juni: dag 31

• Helaas laaghangende bewolking dus geen Peak 2 Peak gondel. We hebben in Whistler rond gelopen en bij de gondel informatie gehaald en naar mountain bickers staan kijken. Ook nog even met Italiaanse Canadezen staan praten (Sicilianen). Omdat we niet op onze camping konden blijven staan door gereden naar de volgende camping om nog 1 dag het weer af te wachten. Een hoog gelegen camping met een mooi uitzicht.

23 juni: dag 32

• Helaas wederom laaghangende bewolking en geen zicht op beter weer vandaag. Dus maar verder richting Vancouver. Onderweg net voorbij Squamish komen we langs de gondel Sea to the Sky. Zeer vriendelijk meisje bij de informatie liet ons op de webcam zien dat het zicht boven vrij goed was. Eerst naar de waterval gelopen en toen besloten om naar boven te gaan. Was zeer mooi en er was ook een mooie hangbrug. Nog een kleine wandeling gemaakt en weer terug naar beneden. Op de terugweg naar de parkeerplaats viel Marian helaas en heeft nu een dikke enkel. Verder gereden naar de camping. Hadden een kortingsbon van 20 jaar geleden van Hans en Monique voor de gein meegenomen, maar kregen de korting toch. Hele kleine plaatsjes voor veel geld. Maar wel schoon en een zwembad met hot tube. Gaan morgen besluiten wat we gaan doen. Even de enkel van Marian afwachten.

24 juni: dag 33

• Luie dag gehouden en de koffers vast gedeeltelijk ingepakt. Weer was bewolkt en we hebben in de middag regen gehad.

25 juni: dag 34

• Vandaag vroeg opgestaan met het plan om naar Lynn suspension bridge te gaan en dan naar Vancouver USA Point Roberts om de camper morgen in te leveren en dan naar Ramada Inn hotel. Echter dit vehaaltje schrijvende zie ik dat het 25 juni is en dat we de camper vandaag voor 11:00 uur in moeten leveren. Grote paniek en alles heel snel opruimen, inpakken en schoonmaken en snel naar het camperverhuurbedrijf in Point Roberts USA. Kwamen daar ruim 2 uur te laat aan na ook nog alles te hebben moeten aftanken. Ze hadden ons nog gebeld en een e-mail gestuurd om ons te waarschuwen. Na alles te hebben afgehandeld, hebben we een taxi genomen naar het hotel, daar van alle hectiek bijgekomen gelunched. Toen de bus genomen en naar Stanley park gegaan om met de paardentram daar rond te rijden. Dit was erg mooi en we hadden de hele tram voor ons zelf en kwamen tijdens de rit er achter dat dit tevens ook de laatste rit van de tram was we waren dus nog net op tijd, toen terug naar het hotel en nog wat rondgelopen en daarna lekker gegeten onder het genot van heerlijke muziek in de bar naast het hotel.

26 juni: dag 35

• Vandaag met de hop on hop off bus door Vancouver gereden hebben veel gezien, op de lookout tower geweest, op Canadian place rond gelopen, met een bootje naar Granville eiland gevaren en daar geluched (16:00 uur) en zitten nu moe in ons hotel. Marian heeft nog steeds last van haar enkel en loop moeilijk. In het hotel met veel moeite ons ingechecked voor de vlucht terug morgen om 18:25.
  • Al met al hebben we een zeer geslaagde vakantie achter de rug hebben veel gezien, helaas weinig wild live, en hopen jullie allemaal weer snel te zien tot gauw. Marian en wim.