Vancouver eiland 2 en Lund

Door Wim en Marian - 01-06-2018 22:31

Woensdag 30 mei.

Vroeg opgestaan om terug te rijden vanuit Browns Bay Resort naar Campbell River voor de Whale watching tour met Eagle Eye Adventures. Daar aangekomen uitleg gekregen en een pak gekregen wat we aan moesten trekken. Om ca. 10 uur vertrokken we richting Orca's met een Zodiac. Alleen het varen over de Oceaan tussen al de eilanden was al een beleving.Tot aan de lunch die we op een eiland nuttigden alleen maar zeehonden, herten, zeearenden en een grizzly op een strand gezien. We dachten een kleine walvis te zien maar dat bleek een zwemmende zeearend te zijn. volgens de gids is dat redelijk bijzonder om dat je dat bijna nooit ziet.Vlak voor de lunch zagen we ook nog zeerobben op een rots liggen. Tijdens de lunch zagen we kolibris vliegen. Aan diverse mensen gevraagd of ze Orcas of Walvissen gezien hadden maar steeds nee als antwoord. Toen we klaar waren met de lunch kwam er een man aan die op enige afstand een bultrug had gezien, dus allemaal snel weer in de pakken en pijlsnel naar de plek waar de bultrug was gezien. Na lang turen zagen we ineens een spuiter, langzaam genaderd, de gids zei dat ze op ca 100 meter afstand moesten blijven, en foto's gemaakt. Of het 1 bultrug was of 2 konden we niet goed waarnemen maar het was een mooi gezicht als hij/zij naar beneden dook. Helaas geen Orca gezien maar het was absoluut de moeite waard om deze excursie te doen. We kwamen met een half uur vertraging terug in Campbell River en toen weer terug naar de camping, om lekker uit eten te gaan. Ik had gehoopt hier krab te kunnen eten maar dat was pas na 1 Juni en tot overmaat van ramp was het die avond de finale van de Stanley cup dus in het restaurant 5 grote tv schermen en een aangepast finale menu. Terug op onze plek nog zeker 1.5 uur staan praten met onze Canadese buren. Was erg gezellig en we kregen een fles Canadese wijn aangeboden. Een Cabernet Sauvignon uit 2016 (zullen we binnenkort koud maken). Als we weer in de buurt zouden zijn moesten we ze bellen of mailen, kwamen gelijk met een visitekaartje.

Donderdag 31 mei, vrijdag 1 juni

Op ons gemak alles opgeruimd en ingepakt voor de rit naar de ferry voor de overtocht van Comox (Vancouver eiland) naar Powel River het vaste land. Bij de ferry aangekomen waren wij er veel te vroeg (12.00) de ferrie vertrok pas om 15.30. Dus maar boodschappen gaan doen en koffie gedronken bij Tim Hortons. Terug naar de ferry en wachten op de overtocht. Tijdens de overtocht constant op het zonnedek gestaan en getuurd naar Orcas of walvissen helaas niets gezien. Een bemanningslid zei dat ze gisteren een hele familie walvissen gezien hadden, maar helaas vandaag niet. Op het vaste land aangekomen zijn we naar onze camping SunLund gereden en we blijven hier nog een extra dag (vandaag) staan. Gisteren in het restaurant gegeten een heerlijke soep vooraf en daarna fish and chips (op zijn Canadees) en een ijstaart toe. Het was allemaal erg lekker. Straks gaan we naar de bakery om taart met koffie te nemen en een stukje langs de kust te lopen. Volgende bericht over een paar dagen.