Vancouver eiland deel 1.

Door Wim en Marian - 30-05-2018 08:14

Donderdag 24 mei

Onze reis van Amsterdam via Frankfurt naar Vancouver verliep voorspoedig. Gate changes op zowel Amsterdam als Frankfurt. Na op Vancouver geland te zijn moesten we toch nog een imigratie document invullen. Zeer vervelende immigratie ambtenaar.Toen met de shuttle naar het hotel.

Vrijdag 25 mei

Om half acht werden we opgehaald door Best Time om ons naar het camperverhuur bedrijf te brengen. Ook bij de USA grens moesten we imigratie documenten invullen. Na uitleg hoe de camper werkt (bijna 100 % goede uitleg) en het ondertekenen van het huur contract op weg naar de pont. Tijdens de tocht van Tsawwassen naar Swartz Bay veel mooie eilanden en doortochten gezien. Aangekomen op Vancouver eiland eerst boodschappen gedaan en naar onze eerste camping Gold Stream gereden. Donkere camping, veel bomen. Koud op de plek terwijl de zon volop scheen.  Op ons gemak de koffers uitgepakt en alles opgeborgen en de BBQ aangestoken. Lekker gegeten en gaan slapen.

Zaterdag 26 mei.

Na het ontbijt naar Butchart gardens gereden. Dit was erg mooi. Veel bloemen en bomen. bijna alles stond in bloei. De kleuren waren enorm. We hebben hier ca 2.5 uur rondgelopen. Daarna een rondrit gaan doen om een indruk van het eiland te krijgen rond Victoria.

Zondag 27 mei.

Opweg naar onze tweede camping Pacific Rim. De weg highway 4 was erg mooi bij de camping aangekomen kwamen we er achter dat de uitleg over het bij vullen van het water niet 100% was gedaan en dat we het niet voor elkaar kregen om vers water te laden. Gelukkig hadden we nog genoeg water en kijken we op de volgende camping of het wel lukt. Wel een mooie camping, maar ook weer geen zon op de plek. Zelfs de kachtel in de camper aangezet.

Maandag 28 mei

Op`weg naar Tofino, van mensen gehoord dat dit een leuk plaatsje zou zijn om naartoe te gaan. Leuke winkels en goed  eten zeiden ze. Nou de winkels hebben we niet kunnen vinden en restaurants om iets te eten hebben we ook niet gevonden. Wel lekker koffie gedronken en een wrap gegeten. Op aanraden van de plaatselijke vvv zijn we door het regen woud naar het strand gelopen dit was echt schitterend.

Dinsdag 29 mei

Verder gereden naar Browns Bay RV park, Onderweg werden we opgehouden omdat ze het bos aan het kappen waren. Toen we er langsreden zagen we de bomen van boven op de berg naar beneden vallen. In Cambell River eerst op zoek naar Eagle Eye Adventures gereden om ons aan te melden voor onze walvis excursie van morgen. We zagen net de boten aankomen die vandaag de excursies hadden gedaan. Ze raden aan om warme kleding aan te trekken. Liefst laagjes. Ze verwachten veel wind en het is koud op het water. Marian wilde gelijk alles cancelen. Daarna doorgereden naar de camping die mooi aan een baai ligt. Fotos zullen we de volgende keer toevoegen.