Charleston South Carolina

Door - 01-06-2016 21:44

Hallo allemaal,

Sorry voor het dagje vertraging maar we hadden wederom storing. Kan gebeuren maar we zijn blij dat we jullie weer een update kunnen geven.

Eergisteren kwamen we in de middag aan in Charleston en we besloten om de omgeving te verkennen middels de Trolleybussen.  Er waren drie lijnen waaronder de rode, gele en groene lijn.  Onderweg zijn we we een paar keer uitgestapt en na deze drie ritten zijn we bij de halte Waterfront Park aan de Cooper rivier uitgestapt .  Daar hebben ze een prachtige pier en daar lag een cruiseschip aangemeerd. Het was de 'Carnival Freedom of the Seas '.  Ik zeg geinig bootje☺Aan de overkant van de rivier lag de USS Yorktown, een vliegdekschip dat diende van de tweede wereldoorlog tot aan de jaren zeventig. Nadat we heerlijk hadden gegeten in het French Quarter zijn we op weg naar het hotel gegaan.

De volgende dag hebben we de gehele ochtend vertoefd op de " Boone Hall Plantation ". Zegt je dat wat?

Het wordt vanwege zijn idyllische omgeving regelmatig gebruikt voor film- en televisieopnames waaronder North & South (Mont Royal ) en The Notebook. We kregen een rondleiding door het huis van een bevlogen gids en dat was schitterend. Helaas konden we hiervan geen foto's maken want het wordt nog bewoond door de eigenaren.

Er lag ook een bizar boodschappenlijstje uit de slavernijperiode ik schrijf het zoals het er stond : 1 Negro Girl tegen een prijs van  $ 998,- groente en fruit voor een iets lagere doller prijs echt ongelooflijk om dat te lezen. Ook zijn we in "Slave street " geweest,  hier kregen we een een goed beeld hoe ze hadden geleefd in die periode en dit waren de luxere huisjes. De katoenplukkers leefde in gewone houtenhutjes.  Daarna nog een tour over de plantage gehad met een open wagen want ze zijn nog steeds operationeel en ze verbouwen daar allerlei groenten en fruit.

Uiteraard gingen  we hierna terug naar Charleston en zijn doorgereden naar White Point Gardens (Battery Park ) met enerzijds uitzicht op Fort Sumter en anderzijds op de grote woonhuizen.  Je weet echt niet wat je ziet zulke mooie huizen. Bij geld teveel zeggen wij kopen!!

We hebben genoten van ons tweedaagse bezoek aan Charleston en zijn nu gearriveerd in Asheville.  Hier doen we even rustig aan, wasjes draaien,  Fitness en straks naar de binnenstad.