Airboat, Gunrange en Sanibel

Door Lotte - 10-08-2018 19:30

Gisterenochtend zijn we om half 9 weggereden richting de Everglades waar we een airboat tour gereserveerd hadden. Na een reia van iets meer dan 2 uur kwamen we aan bij Van Wooten airboat tours. Wat een lawaai maken die airboats!! Kregen wel gehoorbescheming, maar ik dacht zal wel loslopen.. nou echt niets dus.. het was net of je een discotheek voor een geluidsbox stond, ik dacht dat mn oren zouden knappen. Nou ja, airboat tour hield in hier hard door privestuk van de Everglades jagen en handrembochtjes maken. Had mn koptelefoon over mn pet heen, maar hij vloog al vrij vlot af, dus dan maar geen pet op. Hebben 2 of 3 alligators gezien en verder was t rond jagen op de boot. Het zal er wel bij horen, maar had niet mijn voorkeur zo. Na een halfuur waren we terug bij de ingang en kon je t parkje nog in. Alligators, krokodillen, otters, schildpadden, panter, leeuwen en een supergrote Siberische tijger waren hier te zien in te kleine kooien en meeste alleen in een kaal vierkant zwembadje met een houten vlonder met een overkapping.. echt niet diervriendelijk.. er zou ook een show gegeven worden met een grote alligator. In zijn verblijf werd de show gegeven. Zwembadje van 3 bij 5 en een stukje gras van 3 misschien 6 meter was zijn verblijf. Hij lag daar in ondiep water, alleen al hoe hij erbij lag vond ik al erg, ik wou de show dus ook zeker niet zien. Dit was vast geen positieve training zoals bij de dolfijnen en hun beloningen. Dus zijn we weer wegegaan.

Aan gekomen in Napels lag op de planning om te gaan schieten bij Gun range & Emporium. Na t invullen van een soort gedragscode en het bekijken van het veiligheidsfilmpje gingen we pistolen uitzoeken. Maikel wou graag met een een M4 schieten, een semi-automatisch geweer en een Sig Sauer die op dit moment ook wordt gebruikt door de overheid. Ik wou graag een Glock proberen, de Sig Sauer en een wat lichter pistool om wat in te komen. Kogels gingen per doosjes, waar ook verschillende hoeveel heden in zaten. Na goede uitleg en begeleiding werden we alleen gelaten op de schietbaan en hebben we alles opgeschoten in een uur tijd ongeveer. Maikel viel t mee hoe hard t ging, mij sowieso niet! Op tv hoor je de knal niet zo, hier zeker wel! T was wel erg gaaf!

Hierna vervolgden we onze weg naar Sanibel. We moesten de volgende dag vroeg uit de verem dus nog even ontbijt (en kleren, 2 levi's broeken boor 20 euro!!) bij de Wallmart. We waren benieuwd hoe de atatus op Sanibel zou zijn ivm met de Red tide en de algen. Dit viel reuze mee. Hotel is netjes en redelijk up to date. We hebben op t strand dat bezaaid is met schelpen paar kleine dode visjes gezien maar meer ook niet. Bij t zeer nette restaurant Dantes hier bij t hotel lekker gegeten. Daarna lekker op de kamer gerelaxt.

Vanmorgen moesten we er op tijd uit voor onze tocht met de Sanibel Thriller. We waren er iets voor 9 en half 10 vertrok de boot. Er werd veel vertelt over de geschiedenis en de actuele status van Sanibel Island en Captiva Island, klein eilandje ten noorden van Sanibel. Zowel op de heenweg als op de terugweg kwamen we dolfijnen tegen die hun mooiste sprongen aan ons lieten zien. Ook waren er heel wat moeders met jongen erbij die ook al sprongetjes probeerden. Erg gaaf om te zien! Rond kwart over 11 waren we terug in de haven. Onderweg ontkwam je helaas niet aan een tiental dode vissen, maar de eilandbewoners proberen met man en macht alles zo netjes mogelijk te maken voor de gasten op t eiland. Hun inkomen bestaat immers grotendeels uit vakantiegangers op t eiland. In het restaurant hoorden dat 90/95% volgeboekt waa maar dat maar liefst 60% heeft geannuleerd! Ik ben blij dat wij eerst zijn gaan kijken en niet bij voorbaat al geannuleerd hadden. De zee kunnen we helaas niet in, maar liggen nu heerlijk op een bedje aan t zwembad.

Morgen gaan we naar onze laatste stop alweer van deze eigelijk te korte reis, Wellington, Palm Beach!