Onze reisdag naar Key Largo

Door Lotte - 10-08-2018 04:28

Even weer een update van gisteren. Gisteren vertrokken we rond 12 uur van The Gates hotel in Key West richting Key Largo. We hadden de dag ervoor gehoord dat er in Sanibel allemaal dode vissen, haaien en walvishaaien lagen door red tide, red algue en bleu algue. Hier hebben we even over gegoogled en het is niet heel gevaarlijk voor mensen maar je kunt wel huiduitslag en luchtwegirritatie krijgen. Dus ja, wat doe je dan.. Contact gehad met Tioga en werd gezegd probeer maar 2 nachten extra te krijgen in Key Largo. Maar aangezien we dit het minste hotel van onze reis verwachtte hadden we daar niet zoveel trek in.

We hebben eerst maar een ontbijt gehaald bij het hotel en koffie bij de Starbucks direct naast t hotel. Op de heenweg had ik 2 dingen gezien waarvan ik nog naar toe wou: Bahia Honda State Park en het Dolphine Rescue Centre. Het State park was maar een klein stukje van open ivm nog schade herstellen van de orkaan Irma van afgelopen jaar. Op Key West na zag je overal nog dingen die de storm had aangericht. Kapotte huizen, omgewaaide bomen langa de weg in de natuur en veel nieuwbouw en nieuwe daken op huizen. Maar goed, er was dus maar een klein stukje open, alleen het achterste strand. En mooi 😀👌. Mooie oude brug erbij, zie ook bij de foto's. Na een halfuurtje zijn we weer in gestapt en naar onze volgende activiteit te rijden.

Het Dolphine Rescue Centre is een kleinschalig onderzoekcentrum voor met name dolfijnen. Ze hebben ook stuk of 3 zeeleeuwen zitten. Er wordem verschillende activiteiten aan geboden bij het centrum zoals spelen met dolfijnen, zwemmen met dolfijnen of trainer voor een dag. Natuurlijk wel tegen een beste klap geld. Hebben we niet gedaan maar wel kunnen kijken wat de andere mensen deden. Was denk ik net zo mooi. Wat een enthousiastme in de trainers, onderzoekers en ook de dolfijnen. Ze worden getraind op de clickermethode, al is de clicker in dit geval een fluit. Als ze iets goeds deden werd er gefloten en kregen ze vis. En of ze dit weten 🤣. Wat een lawaai kunnen ze maken zeg haha. Je kunt echt zo dichtbij komen bij de dolfijnen, soms wel minder dan een meter. Na 2,5 uur zijn weer ingestapt en naar ons hotel gereden.

Wat we verwachtte was helaas ook waar. Marina del Mar op Key Largo, ons ze overnachtingsplaats voor de doorreis naar Sanibel Island, was niet echt mooi. Aan de buitenkant van ons raam zaten houten planken die je dicht kon doen snachts, helaas mistte er bij ons een plank waardoor iedereen naar binnen kon kijken. In de kamer zelf stonden 2 1.40m bedden, hiervan hebben we een deken gepakt en voor t raam gehangen. Het badkamermeubel waren echt allee. Wat planken aan elkaar getimmerd. Gelukkig was t verder wel schoon. Savond gegeten bij Sharky's, direct naast het hotel, kostte niet wat maar was ook niet echt lekker. Verder s'avonds op bed tv gekeken. Volgende dag wouden we immers om 8 uur/half 9 vertrekken naar onze eerste activiteit tijdens onze weg naar Sanibel Island. We hadden wel besloten om naar Sanibel te gaan en ter plekke te kijken hoe het er daadwerkelijk was, het hotel waa toch al betaald dus ja.. morgen volgt een update over vandaag, airboat varen en schieten!