Malibu Beach

Door Ruud, Sas & Robin - 29-07-2018 08:57

Ik zit hier voor onze camper, met prachtig uitzicht op de Pacific. We zijn vanmiddag gearriveerd op Malibu Beach RV Park en we hebben een plek met uitzicht op zee. Wel een heel klein plekje, de vierkante meters worden hier duur betaald. Maar het uitzicht is onovertroffen. Vanmorgen zijn we rond 10 uur vertrokken van Pismo Beach. Via de Interstate 101 zijn we naar Solvang gereden. Solvang is een klein Deens stadje, onstaan toen twee eeuwen geleden een grote groep Deense immigranten hier neerstreek. Die hebben hier, vlak bij Los Angeles, een stadje gebouwd zoals in hun thuisland. Compleet met vakwerkhuizen, molens, pannen daken en schattige doorkijkjes. Wij zijn er even gestopt voor een kop koffie en een deens gebakje. Het Disneygehalte is nogal hoog en de bussen met Aziaten rijden hier in file naartoe. Alhoewel het best grappig is, is het ons een beetje te toeristisch en nadat we Mainstreet even op en neer zijn gewandeld rijden we door. Het plan was om vandaag op tijd op de camping aan te komen zodat we nog even naar het strand zouden kunnen. We rijden flink door en zijn rond een uur of 15.00 uur in Malibu. We proberen te parkeren bij Paradise Cove, een beroemde strandtent blijkbaar. Maar daar zijn ze niet berekend op RV’s en we worden vriendelijk verzocht hier weg te wezen, haha. Dat doen we dan ook maar en we rijden de laatste 2 mijl naar de camping. Dit is de allerduurste camping van heel onze reis en we verwachten er nogal wat van. We hebben betaald voor zeezicht en ja, dat hebben we ook. Echt geweldig. Maar de plek is ieniemienie klein en heel scheef. We krijgen onze camper er maar net in en ook op blokken staat hij nog scheef. Nou ja, voor een nachtje moet het wel lukken.

We doen onze zwemkleding alvast aan en lopen naar zee. Om daar te komen moeten we de hele drukke highway 1 oversteken. Als of je de A2 over moet in de spits. Maar na lang wachten is er een gaatje en staan we aan het strand. Malibu Beach, klinkt goed. Maar het is, in elk geval hier, niet meer dan een smalle strook zand waar de grote golven op stuk slaan. Er drijft heel veel wier in het water. Niet fijn om te zwemmen helaas. We pootjebaden wat en eten fish and chips in een seafoodtentje (waarvan we later zien dat deze wordt aangeraden door Trotter, het was dan ook erg lekker). Na 2 uurtjes hebben we er genoeg van en lopen we terug naar de camping. Toch nog even op het strand gezeten deze vakantie.

Terug bij de camper moeten we er toch aan geloven, we moeten onze spullen gaan inpakken. Morgenochtend moeten we voor half 11 bij RoadBear zijn om ons huis in te leveren. Als de spullen klaarliggen om morgen snel in de koffers te doen zitten we nog een poos buiten. Wat een herrie, die golven 😁. Van een stille oceaan is echt geen sprake. En wat een hoop ongedierte zit hier op die stikdure camping. Kakkerlakken, muizen, van alles komt er voorbij.

Camperen is ons supergoed bevallen. We hebben heel veel gezien, op de mooiste plekken gekampeerd en het is heel fijn om je spullen gewoon bij je te hebben en om ‘s avonds kip te kunnen grillen boven een kampvuur en daarna nog wat marshmellows te roosteren. De bosbranden in Yosemite waren niet fijn maar verder is alles prima gegaan. Met een camper rijden is geen enkel probleem en op de meeste plaatsen kun je makkelijk parkeren. Het was fijn om een beetje grote camper bij ons te hebben, we zaten elkaar op geen enkel moment in de weg. Het kost wel een hoop benzine, bij het tanken moet je niet teveel nadenken. Maar wat mij betreft volgen er nog veel camperreizen, laat maar komen.

Morgen als we de camper hebben ingeleverd, halen we bij Alamo op het vliegveld een auto op. En hopelijk is dat een Mustang cabrio. Het is een Mustang or similar dus we duimen. Vervolgens gaan we in die cabrio met alle koffers (dat gaat niet passen, haha) naar Inglewood waar we via Airbnb een huisje hebben gehuurd. En daar slapen we nog 3 nachten. We hebben dus nog best wel iets tegoed, al voelt het nu als het einde van onze reis.