Overnachten in Joshua Tree NP

Door Ruud, Sas & Robin - 12-07-2018 05:09

Vannacht hebben we geslapen op Jumbo Rocks Campground, midden in Joshua Tree NP, wat een geweldig mooie plek! Gisteren eerst bij het bezoekerscentrum een America The Beautyfull Pass gekocht. Deze is geldig voor alle nationale parken in Amerika. Voor 80 dollar mogen we nu overal zo in. Toen het park in. Vooraf waren we een beetje bang dat het echt veel te warm zou zijn in deze woestijn, maar het was juist heerlijk. Er waaide een verkoelend briesje en een enkele wolk zorgde voor wat schaduw, perfect weertje! Er lopen verschillende wegen door het park. Wij zijn bij het plaatsje Joshua Tree het park in gegaan. Wat een bijzonder gebied! Het schijnt dat er in het zuiden van het park meer Joshua Trees staan, maar hier zijn er toch ook genoeg. Daarbij zie je steeds de prachtige ronde rotsen die wel op elkaar gestapeld lijken. Een eeuwenoud landschap, gevormd door vulkanische activiteiten van de aarde. Er zijn verschillende campgrounds binnen de grenzen van het park, allemaal zonder voorzieningen. Wij kozen, op aanraden van de mevrouw bij het bezoekerscentrum, voor Jumbo Rocks. Om een uur of 14.00 vonden we de entree. Daar aangekomen pakten we een envellopje uit de bak. Hier zit een strookje aan dat je in moet vullen en aan de paal moet hangen van de plek die je kiest. Wij kozen plek 81, een grote plek voor 1 camper, tegen een stapel rotsen aan. We hebben de camper geinstalleerd en na een snelle lunch zijn we op pad gegaan. De temperatuur was prima, ook dankzij wat grotere wolken die de felle zon wat tegenhielden. We hebben 2 trails gelopen, Skull Rock en Face Rock. Deze lopen in een lus in elkaar over. Al met al hebben we, met diverse foto-stops want wat een prachtig landschap, zo’n 2 uur gelopen. Toen was de bewolking ook weg en werd het ineens toch wel erg heet... gelukkig hadden we een rugzak vol water en bij terugkomst op de campground ijsjes in de vriezer, die hadden we wel verdiend!

We hebben wat gelezen en Ruud heeft alvast de route voor morgen bekeken.

‘s Avonds habben we kip gebakken op een vuurtje, met wat gepofte aardappels en sla een lekker maaltje. Met als toetje wat marshmellows geroosterd boven de resten van het vuur. Tegen half 9 werd het schemerig, we hebben rondom onze plek nog wat rotsen beklommen en genoten van het prachtige landschap en de zonsondergang. Nog wat wildlife gespot, een woestijdvosje kwam even voorbij. Tegen 21.00 uur werd het echt donker en na de afwas hebben we genoten van de immense sterrenhemel, echt geweldig! Om half 11 zijn we richting ons bed gegaan, alledrie moe van deze indrukwekkende dag.

Lekker geslapen, echt geen spijt gehad van onze keuze om, terwijl gezegd was dat het echt te warm zou zijn zonder stroom (en dus zonder airco), toch in het park te overnachten. Vroeg opgestaan en terwijl we buiten een kopje koffie dronken kwam er ineens een coyote voorbij, super! Nog een woestijnhaas, een schattige familie vogels met een kuifje, en wat grondeekhoorns gespot. Na het ontbijt de spullen weer ingepakt en nu op weg naar Peach Springs. We rijden door een desolaat landschap. Net zaten we op een stukje route 66 maar omdat de weg plotseling afgesloten was hebben we toch moeten uitwijken naar de Interstate. Even een klein stukje, tot Needles. Robin wil heel graag even ergens wifi oppikken en we verwachten in Needles wel een koffietentje ofzo met gratis wifi. Kan ik meteen deze tekst in ons reisverslag plakken, in Joshua Tree hadden we geen enkel bereik. Daarna gaan we via route 66 naar Oatman, Kingman en we eindigen op Grand Canyon Caverns Campground vanavond. Benieuwd wat we allemaal gaan tegenkomen vandaag, wordt vervolgd...