Dag 21 van Yosemite naar San Fransisco

Door J. Merts - 09-04-2013 06:17 Vannacht hoorden we in de verte gerommel en even later begon het zachtjes te regenen, maar dat ligt wel lekker in ons warme bedje. Het was voor ons de eerste regen in Amerika! Maar toen we opstonden lag er tot onze verbazing een laagje sneeuw, een prachtig gezicht met een flauw zonnetje! Na ons ontbijtje weer op pad, San Fransisco, here we come! Na onderweg weer eens getankt te hebben, ging de reis voorspoedig, via de 120, alweer een prachtige omgeving met bergjes,weilanden,meren en luisterrijke plaatsjes als Groveland, Moccasin, Chinese Camp naar wegnr 4 en Copperopolis en Stockton, daarna een stuk met de interstate no. 5 naar beneden om vervolgens de 580 naar SANFRAN te nemen. We zagen in de verte al een soort van zandstorm over de vlakte gaan en even later kwamen we in een hevige wind terecht! Sjaak moest alle zeilen bijzetten om de auto recht te houden, het leek wel of we op zee zaten, zo deinden we! Toen hoorden we een klap en geflapper, Sjaak de auto op de vluchtstrook gezet, om te kijken. Was toch het zonnescherm uit z'n rol geklapt! We konden het ter plekke natuurlijk niet uitklappen om het daarna weer op te rollen, dus heel voorzichtig met alarmverlichting rijden tot de volgende afslag. Natuurlijk duurde dat ellenlang als je haast hebt! Eindelijk konden we eraf en bij een bedrijf konden we het zonnescherm laten zakken om het weer op te rollen, maar er zaten toch al beschadigingen in! Pech,pech, maar gelukkig zijn we goed verzekerd! Het is in de hele regio vreselijk hard aan het waaien, je ziet overal rommel langs en op de weg en weer die struiken die rollenbollen. Uiteindelijk in SANFRAN en in Pacifica op de RV aangekomen, een mooie plek uitkijkend over de Pacific Ocean, maar die wind! We hebben het een poosje aangekeken en toen ik even iets wilde uitkloppen, vloog de deur uit m'n handen en ja hoor! de deurdranger los geschoten uit het plaatwerk! Het is wel onze pechdag vandaag. Sjaak kan het wel weer fixen met een schroevendraaier, gelukkig! Maar dat was wel de druppel, dus naar de receptie om een andere plek te vragen en dat kon gelukkig ook. Nu staan we met onze kont in de wind tussen andere campers en dat scheelt aanzienlijk! Na onze macaroni maaltijd even een frisse neus! gehaald langs de zee (er is helaas geen strand) heeft sjaak wat foto's bijgewerkt terwijl ik de afwas heb gedaan en nu hebben we onze verslagen weer bijgewerkt!