Dag 24+25 van Kirk Creek naar LA.

Door J. Merts - 15-04-2013 06:20 Zijn vandaag begonnen met een rustdag en gelukkig schijnt het zonnetje dus kunnen we even lekker bruin bakken! Op advies van de campbaas weer naar de mogelijkheid van voorbij gaande walvissen, orka's, dolfijnen en robben gekeken maar niets gevonden, behalve de otters die heerlijk op hun rug lekkere krabbetjes lagen te eten! Vervolgens de hele dag lekker lui zitten te wezen, puzzelen en lezen en 's avonds een lekker campvuurtje! De volgende dag op tijd op om richting LA te rijden, via de mooie kustweg no. 1. Onderweg diverse vista points gestopt en op een gegeven moment zagen we een paar robben/zeeleeuwen op het strand liggen te zonnen, we konden er zo dicht bij komen (als we durfden, tot 2 meter lieten ze toe) Een stuk verder op was weer een uitzichtpunt en daar lagen er wel honderden! Dat waren elephant-seals, waar de vrouwtjes met hun jongen lagen van verschillende leeftijden, die vanaf januari/februari zijn geboren. Aan hun kleur kon je de leeftijd bepalen, van zwart daarna zilvergrijs om dan te vervellen naar een bruine bovenkant en een lichte buikkleur om van onderen moeilijk door o.a. Haaien en orka's gezien te worden! Omdat deze dieren normaal 90% van het jaar op zee zijn, is het uniek om zoveel tegelijk op het strand te zien! De mannetjes waren alweer weg naar noordelijke wateren. Was wel jammer, want deze jongens worden wel ongeveer 6,5 meter en wegen rond de 3 ton als ze volwassen zijn. Wel hebben we 4 a 5 jarige jongens gezien, die al een slurfje begonnen te krijgen! Verder nergens langs de kustweg overnachting- plekken te vinden. Tussen Santa Barbara en Santa Monica enorme velden met aardbeien en mensen die ze aan het plukken waren. Vlak voor Santa Monica rijen met campers langs de hele kust maar konden er zelf niet bij komen. In de RV gids een camperplek opgezocht maar waren allemaal rond de 70 dollar! Dus terug gereden naar de state camping die we vlak hiervoor gezien hebben. De eerste was een "dry camping" en kostten 45 dollar, volgens het boek zou dit 25 dollar moeten zijn, dus op naar de tweede. Ook hier weer het zelfde prijs verschil. Vervolgens door gereden naar de "Painted Cave" alwaar we een geschikte overnachtingsplek vonden op een vista point, naast een andere camper die er al stond. De volgende morgen weer terug om de route weer op te pakken. Na nog wat boodschapjes gedaan te hebben, door naar de stad der engelen. Na een lange zoektocht voor een parkeerplaats o.a. door Beverly Hills, langs een aantal villa's van beroemde celebraties, zo bleek later want er kwam een shuttle-busje voorbij die stopte voor sommige villa's en werd uitgelegd wie er woonden, kwamen we uiteindelijk terecht bij een parkeerplaats die 20 dollar vroeg voor de hele dag, maar aangezien het al 2 uur geweest was vonden wij dat toch al weer veel te duur, dus weer verder zoeken. Daarna kwamen we bij een grote parkeerplaats van een museumpje waar een gedeelte van de eerste filmstudio stond. Daar waren 2 mannen iets aan het opmeten en wij vroegen of we daar mochten parkeren,waarop zij daar geen bezwaar tegen hadden, dus hebben wij er gratis en voor niks gestaan, terwijl we de stad konden verkennen. We konden zo Hollywood Boulevard oplopen met de Walk of Fame met handtekeningen, handen en voeten in de tegels van alle bekende sterren. Deze hebben we helemaal afgelopen. Wat een figuren lopen daar bij het Chinese theater, van Darth Vader tot Micky Mouse! Na nog wat winkels van binnen bekeken te hebben, hoofdzakelijk alles wat met Hollywood te maken heeft, de Oscars awards en allerlei goedkope rommel, hebben we de inwendige mens weer even gestrekt en de moeie voetjes even rust gegund, om daarna weer richting de camper te lopen. Nu weer een plekje voor de nacht gezocht, om de volgende dag naar Universal Studio's te gaan. Helaas kwamen we in een langzaam rijdende file terecht omdat er wegwerkzaamheden waren en de afrit die wij moesten nemen afgesloten was, dus na veel omrijden kwamen we uiteindelijk op de camping terecht die een eind van de stad ligt, zodat wij 40 mile terug moeten rijden om morgen naar Universal Studio's te gaan. Dus hebben we maar besloten om zondag de 14e op de camping te blijven en een wasje te doen en wat schoonmaakwerkzaamheden te doen en maandag naar Universal Studio's te gaan op weg naar de camperverhuur bedrijf in Agoura Hills. Naast de camping is een Fair Ground alwaar een show met allerlei oude auto's en aanverwante spullen was dus hebben we daar 's middags rond gestruind, erg leuk! Vanavond na het eten weer onze blog bijgewerkt met veel storingen met de wifi! en morgen dus naar Universal Studio's