Lake Havasu Dag 23 (10 Augustus)

Door Familie Klimp - 12-08-2022 08:29

Vanmorgen in alle rust wakker geworden. Ontbijten, nog even een rondje over de “loop” gelopen en maar weer opruimen, inpakken, water tanken, ons zwart en grijs water dumpen op de speciaal daarvoor aangewezen plek en rijden! Vandaag hebben we een rit van 230 Mi, ruim 3 en een half uur, voor de boeg. Met de camper moet je er al snel een uurtje bij optellen. Via de zuidkant verlieten we al snel Grand Canyon National Park. Het was voor de verandering een wat saaie lange weg. Veel aangereden wild bij de weg ook. We besloten bij Kingman maar eens een Mac Donald te pakken. Dat viel bij de meiden uiteraard in zeer goede aard! Aangezien wij (de vrouwen) gek zijn op de chocolade milkshake van de Mac besloten we om deze in ieder geval ook eens hier te testen. En dat was een zeer goed idee! Je krijgt hier op je milkshake nog een lekkere toef slagroom, en echte lekkere slagroom, hmm! Voor de rest was deze maaltijd ook prima en met volle magen vervolgden wij onze weg richting Lake Havasu. Onderweg kregen we tot vier keer toe een noodwaarschuwing via SMS. Er waren in het gebied waar wij reden diverse flash floods, wat kan leiden tot gevaarlijke situaties. De lucht om ons heen was inderdaad ook best dreigend maar op een paar druppels na hebben we er gelukkig geen last van gehad. Rond een uur of vier kwamen we aan in Lake Havasu. Dit plaatsje is bekend om zijn “London Bridge”. Deze brug lag ooit over de Thames in Londen maar is in 1968 in gemarkeerde stukken naar Lake Havasu verscheept en hier weer opgebouwd. Het is ook een beetje Engels georiënteerd. We zijn bij de brug even uitgestapt om naar het visitorscentre te gaan maar deze was dicht omdat de airco stuk was, aldus het papiertje op de deur. Ik kan mij wel voorstellen dat ze de deur hebben dichtgedaan want het was 44 graden! Al met al weer een verschil van ruim 20 graden toen wij vertrokken uit de Grand Canyon, oei wat warm. Ondertussen begon de wind ook aan te trekken dus maar snel weer in de camper naar de camping aan Lake Havasu!. Allervriendelijk werden we daar ontvangen en doorverwezen naar onze plek. Schetst onze verbazing dat we als enige camper op de “loop” staan. (Later hoorden wij dat het in de winter het er altijd heel erg druk is vanwege “overwinteraars.) Er is op onze loop plek voor zo’n 5 campers en verder staan er een aantal blokhutjes. Het geheel ziet er nogal verlaten uit. Wel een hele nette camping! Camper geparkeerd en direct maar eens naar het strandje gelopen, dat zag er wel aantrekkelijk uit dus snel terug bikini’s aan en plonzen. De lucht was nog wel steeds dreigend dus dat hielden we wel even in de gaten. Maar dat was even heerlijk afkoelen. We kwamen al snel in contact met een ouder echtpaar met hun drie kleinkinderen, we mochten wel gebruik maken van hun (water) mat. De kleinkinderen kwamen ook al snel het water in. Uiteindelijk hebben Jarieke en Laurien nog hartstikke leuk met deze kinderen (een jongen en twee meisjes) in het water gespeeld. Erlijn en ik zijn iets eerder terug gegaan naar de camper. Berd pendelde wat heen en weer tussen camper en strand maar kwam op een gegeven moment niet meer terug. Het was ondertussen al donker geworden en het eten was bijna klaar dus ben er samen met Erlijn maar even achteraan gegaan. Zaten Berd en opa achter een biertje en de kids waren nog lekker op het strand aan het spelen. Ook nog even met oma gepraat. Ze overwinteren altijd bij Lake Havasu en hadden nu voor de zomervakantie drie van hun kleinkinderen mee om ze mee te laten genieten van hun overwinterplek. Super aardige mensen, ze zouden de volgende dag met hun boot weg en wij werden uitgenodigd om mee te gaan. Helaas gaat dat uiteraard niet. En oma heeft ons wel –tig keer bedankt, Thank you for using your wonderfull familie. Ze vond het goed voor haar kleinkinderen om ook eens contact te hebben met andere kinderen. En dat terwijl ze elkaar amper verstaan. Hartstikke leuk! Onze meiden vonden het ook hartstikke leuk! Omdat het al donker was maar even in de camper gegeten en de meiden snel op bed gedaan. Buiten was het tot 11 uur ’s avonds nog ruim 30 graden met weer de verrekte fohn wind :-). De airco draait volop vannacht! Morgen weer een dikke dag voor de boeg, Op naar Los Angeles!!