Dinsdag 9 Juli: van New York naar Las Vegas

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 10-07-2019 15:18

Vanochtend waren we ondanks dat het gisteren erg laat was toch op tijd wakker. De laatste spullen moesten nog terug in de koffers en na het ontbijt zijn we snel naar beneden gegaan om op de taxi te wachten. Die stond binnen vijf minuten op de stoep en reed ons samen met nog een aantal andere mensen binnen 1,5 uur naar het vliegveld, het was dus 07.30 uur. Na het inchecken van de bagage en het controleren van de handbagage waar Dave en Lysanne uiteraard weer uit de rij geplukt werden, hebben we op ons gemak langs de winkeltjes kunnen wandelen. We dachten dat taax free shoppen goedkoper zou zijn maar dat geldt niet voor New York in ieder geval, wat een enorme prijzen worden hier toch gehanteerd !

Onze vlucht naar Las Vegas, gelukkig nog op tijd, 10.10 uur vertrek. We mogen vanaf 09.30 uur boarden maar helaas gaat er dan iets mis met de planning. Het boarden is een puinhoop en vooral in het vliegtuig gaat het mis. Het is een 737 en die is een behoorlijk stuk kleiner dan de 767 waar we eerst mee vlogen. Er zijn veel passagiers die op hun gemakje hun bagage in de boxen bovenin leggen waardoor er een flinke file ontstaat ! Uiteindelijk na veel gedoe en zelfs geschreeuw van de piloot gaan de deuren net iets te laat dicht. We zijn te laat bij de startbaan en moeten nog een minuut of 20 wachten totdat er een plaatsje is tussen alle opstijgende vliegtuigen. We zitten wel eerste rang wat betreft het vliegtuigspotten. Links van ons kijken we naar de opstijgende vlieguigen en rechts zien we de skyline van Manhattan, prima wachtplek dus ! Maar gelukkig zijn ook wij aan de beurt om op te stijgen, de vlucht is nu iets vertraagd en we zouden nu rond 13.30 uur aan  moeten komen in Las Vegas.

De vlucht zelf verloopt ook best rommelig, veel mensen blijven maar op en neer lopen door het gangpad en de vrouw die naast mij ziet wordt ineens harstikke verkouden en voelt zich zichtbaar niet lekker ! Gelukkig hebben we verder een rustige vlucht en lijken we nog redelijk op tijd te landen maar wanneer de landing ingezet is en we nog zo'n 2000 meter van de grond af zijn geeft de piloot ineens gas en maken we een soort van doorstart. Extra rondje van de zaak dus waardoor we zeker nog een kwartier langer in de lucht blijven. Uiteindelijk maken we een niet zo'n hele nette landing, deze piloot moet volgens ons nog even oefenen !

Na het ophalen van de bagage gaan we snel op zoek naar een taxi. Maar eerst moeten we de warmte overleven, tja dat is een kwestie van wennen ! Jeetje alsof er continue een warm föhn in je gezicht staat te blazen ..... het is nu rond de 38 graden ! We vinden snel een en worden weggebracht door de vriendelijke chauffeur naar ons hotel Excalibur.

We checken in en krijgen kamer 221 met uitzicht op the Sttrip op de 1

9e verdieing. Hier rusten we even uit, we zijn nog een beetje moe van gisteren en hebben net weer een tiijdverschil van 3 uur meegemaakt. Dus het is nog vroeg hier ! Rond 15 uur gaan we naar buiten om wat te gaan eten en te rond te kijken. We beginnen in hotel New York New York en kijken onze ogen uit. Wat een leuke stad is Vegas toch.

Na het eten gaan we verder wandelen, we kijken onze ogen uit in de hotels en het peperdure winkelcentrum Aria. We hebben voor Las Vegas ook een pas waar we verschillende attracties mee kunnen doen en besluiten om naar V The Variety Show van 19.00 uur te gaan. De show is in het theater van het Planet Hollywood hotel die vlak bij is, De show is geweldig, we lachen ons helemaal suf ! Wanneer we weer terug buiten zijn is het inmiddels donker geworden en steken we over naar het Bellagio hotel en bekijken we de bekende fonteinenshow. Na de show gaan we terug naar ons hotel om te gaan slapen. Morgenvroeg worden we om 07.30 uur opgehaald door de camper verhuurder en dan kunnen we eindelijk onze camper gaan ophalen en gaat de rest van de vakantie beginnen !