Zaterdag: 6 Juli 2019: naar New York

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 07-07-2019 03:16

Eindelijk was her vanmorgen zover, we gaan beginnen aan onze vakantie ! We werden, zoals afgesproken rond half 7 opgehaald zodat we zeker 3 uur voor vetrek op Schiphol zouden zijn. Dat is gelukt, klokslag 8 uur liepen we vetrekhal 2 in, onze vertrektijd was 11.00 uur.

Aangezien we 17 jaar geleden voor het laatst gevlogen hadden was het wel even zoeken hoe en wat maar dat werd toch al snel duidelijk, eerst zelf inchecken daarna de koffers om als laatste door de douane te gaan. Dat leep soepel te verlopen maar Dave, Kirsten en Lysanne moesten eerste nog gefouilleerd worden en daarna moest de handbagage van Kirsten en Lysanne nog handmatig gechecked worden. Gelukkig was er niets aan de hand en konden we onze weg snel weer vervolgen. We hebben nog een half uur gewacht en zijn naar de gate gewandeld. Daar mochten we al vrij snel na aankomst boarden maar er was geen vliegtuig aan de gate. We werden netjes met een bus naar ons vliegtuid gebracht ergens midden op schilhol tussen een paar landingsbanen in.

De vlucht vertok op tijd en binnen no-time waren we al boven de Noordzee aangekomen.. We hebben een hele rustige vlucht gehad, met af en toe een klein beetje turbulentie. Het wolkendek lag prachtig onder ons en als het wat minder bewolkt was dan konden we de oceaan goed zien maar later ook de eilanden waar we overheen vlogen.

We hebben films gekeken, spelletjes gedaan en ons verveeld tot we rond 12.30 uur, plaatstelijke tijd, welkom geheten werden in het luchtruim van de Verenigde Staten. Een klein hafl uur later maakte we een rustige landing op John F. Kennedy Airport in New York. Hier was het ook nog een tijdje zoeken waar en hoe we precies door de douane heen moesten maar na veel wachten lukte het uiteindelijk. In de aankomsthal mochten we ons melden bij de balie voor de transfer naar het hotel in Manhattan.

Toen we de aankomsthal uitliepen kwam de warmte ons tegemoet. Het voelde echt aan als zo'n vieze warme deken, bah het is heel benauwd en behoorlijk bewolkt, er wordt nog onweer verwacht. We zijn met drie families weggebracht door de shuttle taxi maar we hadden geluk en werden als eerste bij ons hotel The New Yorker gebracht. Het inchecken verliep vlot en al snel stonden we in onze kamer op de 29e verdieping. Volgens de dame aan de receptie zouden we geen kamer met uitzicht hebben maar dat viel wel mee.

We hebben zicht op een aantal wolkenkrabbers.. Omdat het nog halverwege de middag was en we toch nog erge honger hadden zijn we eest naar de Buffalo Chicken Wing naast Times Square geweest. We hebben heerlijk gegeten alhoewel het veel te veel was !

Uiteraard zijn we doorgewandeld naar Times Square en hebben de M&M's winkel, Line Store en Disney Store bezocht. Net voordat we de Line Store in wilden gaan begon het ineens keihard te regenen waardoor veel mensen de winkels in vluchten. Dat maakt het ook in de winkels behoorijk wamr maar gelukkig staat overal de airco keihard aan. In de winkels is het lekker maar buiten valt er gelijk een warm deken over je heen.

Op Times Square hebben we allerlei bekende personages gezien, nep Mickey en Minnie's maar ook Mininos, Spiderman en Batman ! Na een flinke wandeling en nog wat regen zijn we terug naar het hotel gegaan. Even wat drinken geshopt en nu eerst even een verhaaltje maken. In Nederland is het nu 03.15,, hier 21.15 uur. We zijn moe en ga nu eerst lekker slapen, morgen een nieuwe dag en dan zullen we wat meer van New York gaan bekijken !