Dag 1,2 & 3

Door Marloes Harmsen - 12-10-2017 05:29

Na een lange reisdag naar Las Vegas konden we dinsdagochtend onze camper van Cruise America ophalen. Met enkele vertraging gingen we op weg richting Zion. Onderweg in St. George naar de Walmart geweest. Fantastisch die Amerikaanse supermarkten! Groot ingeslagen voor de eerste dagen, praatje gemaakt met de caissière..die overigens geen haast het met het scannen en inpakken van onze boodschappen in de honderden plastic zakjes. Kortom; ook gingen we hier met lichtelijke vertraging weg.

Rond een uur 4 kwamen we aan op de camping bij Zion. De camper op de plek gezet en de shuttle bus naar het park gepakt. We hebben de shuttle door het hele park genomen om ons alvast te oriënteren voor de volgende dag. Terug op de camping onze koffers uitgepakt, gegeten, planning gemaakt voor de volgende dag en vroeg naar bed.

Op dag 3 ging de wekker om 06.30 uur. Aankleden, ontbijten, tas ingepakt en op weg naar Zion. Rond 8:15 uur waren we in het park en namen we de shuttlebus naar de Temple of Sinawava om hier de Riverside Walk te doen. Deze hike was goed te doen met mooie plekjes langs de Virgin River. Voor de tweede wandeling door het park gingen we naar Weaping Rock, althans dat was de bedoeling. We zijn het bordje zo voorbij gelopen en waren op weg naar Hidden Canyon in plaats van Weaping Rock. Wat een klim omhoog! Halverwege deze hike dacht ik laat ik een voorbijganger eens vragen hoe ver het nog is omhoog naar Weaping Rock.. Juist we waren dus het verkeerde pad omhoog gegaan. Gelukkig ging naar beneden een stuk sneller! Eenmaal beneden was Weaping Rock nog maar een klein stukje. Zion is echt een fantastisch park met prachtige rotskleuren, vooral als de zon er zo mooi op schijnt.

De weg van Zion naar Bryce is ook al zo mooi. Je weet niet waar je kijken moet. We staan nu op Ruby's Inn Campground en gaan morgen aan de wandel in Bryce Canyon.