Dag 4 Victoria

Door MIJN - 04-08-2017 05:59

Om 6 uur zijn we allemaal wederom klaarwakker. Joaquim probeert nog wat te slapen, maar de rest gaat lekker een bakkie thee drinken. Rond 9 uur brengt een medewerker van het hotel ons met het oude volkswagenbusje naar Fishermans Warf. Scooby doo zit voorin, dus we zitten met z’n vieren achterin. We dromen al even weg over hoe het zou zijn om met zo’n VW-busje door Canada te reizen…

Aangekomen op Fishermans Warf hebben we eerst een wandeling gemaakt naar Oyden Point over de Unity Wall. Onderweg krijgt Marianne nog een spontane douche als de sproeiers voor het gras aanspringen op het moment dat zij er net langs loopt. De temperatuur loopt al snel op, dus erg is zo’n verfrissende douche helemaal niet. Bij Oyden Point heb je een mooi uitzicht op de vele boten die de zee op varen. We hebben een uurtje naar de boten en de vissers zitten kijken als we toch wel trek krijgen in wat eten. We lopen terug naar Fishermans Warf en bestellen een “fish and chips”. Deze smaakt erg goed en we besluiten om de H2O taxi naar Chinatown te nemen. De H2O taxi is een soort drijvende badkuip (zo grappig om te zien). Wij zijn niet de enige mensen die dit willen, dus we moeten even een halfuurtje wachten. Tijdens het wachten zien we nog een nieuwgierige zeehond langs een woonboot zwemmen.  Een oudere vrouw uit Victoria maakt een praatje met ons en verteld ons wat meer over Victoria.

Chinatown is weer even een hele andere wijk van Victoria. Leuk om even doorheen te lopen. Via Chinatown lopen we naar Old Town, waar een heleboel souvenirwinkels zitten, maar ook een aantal grote shoppingcentra. Achter de tourist info heb je een mooi uitzicht op het parlementsgebouw en een klein haventje. We snuffelen alvast even tussen de souvenirs en vinden een paar grappige mokken met teksten over beren. Aangezien de bus nog een tijdje op zich laat wachten besluiten we terug te lopen naar het hotel (in totaal hebben we ca 15 km door Victoria gelopen).

Noël heeft gezien dat je bij het hotel gratis een tandem kunt huren, tja dat moeten we natuurlijk even uit proberen. Pff nou met z’n tweeën op een tandem fietsen blijkt best een uitdagende en spannende aangelegenheid te zijn. Na wat rondjes rond het hotel durven we het aan om een stuk van de Gallopping Goose Trail te fietsen. Onderweg zitten er een paar stevige klimmetjes in waarbij we flink op de pedalen moeten trappen. Al met al hebben we weer een geslaagde dag gehad in het mooie liefelijke Victoria.