Thousand Islands

Door Rob en Linda - 03-07-2012 01:52

Zondag 1 juli

Vandaag is het Canada Day, een belangrijke Canadese feestdag. Net zoiets als bij ons Koninginnedag. Iedereen heeft een rood shirt aan en er zijn allerlei activiteiten.

We zijn naar Fort Wellington geweest en hebben weer iets opgestoken over de Canadese geschiedenis en over de werking van oude geweren. Vanwege de feestdag was de toegang gratis en kreeg je koekjes geserveerd door vrouwen in klederdracht. Om 12 uur werd het kanon afgeschoten, vooraf gegaan door een speech en het zingen van het volkslied.

Goedkoop geluncht samen met de plaatselijke bevolking in Prescott, geheel verzorgd door de Rotary.

We hebben ontdekt dat er op onze camping toch wel Wifi is. Alleen is de internet verbinding erg traag. Per foto duurt het uploaden 10-15 minuten.

Vanavond in de camper gedoucht onder een klein straaltje in een krappe ruimte. Het is dit of 5 minuten lopen naar de douches op de camping en misschien lauw water (Rob’s keuze).

Maandag 2 juli

Weer een stukje verder in de richting van Toronto gereisd vandaag.

We hebben vanochtend een rondvaartboot laten wachten op ons. We kwamen op de parkeerplaats aan bij het vertrekpunt, vlak voordat de boot zou vertrekken.

Weer Japanners aan het werk gezien. Ze fotograferen werkelijk alles en iedereen (daar is Sander niets bij J ). En op alle foto´s moet één van de reisgenoten op de voorgrond.

De boottocht ging langs Thousands Islands. Veel van deze eilandjes zijn privé bezit; soms piepklein, maar toch met een huisje erop. Op één van de grotere, Amerikaanse, eilandjes heeft Bolt (van de Waldorf Astoria hotels) een huisje voor zijn vrouw gebouwd, of beter gezegd een kasteel.

Met enige moeite de uitgezochte camping gevonden (om 16:00 uur aangekomen). Deze ligt aan Lake Ontario in de buurt van Brighton. Strandje met ligstoelen; helemaal niet verkeerd.

De afgelopen dagen is het erg mooi weer geweest. Heel zonnig, wel wat aan de warme kant, maar ons hoor je niet klagen. De camper heeft trouwens airco, dus die kunnen we ook nog aanzetten.

Ik schrijf dit stukje nu (17:00 uur) buiten in de zon, wat niet zo goed gaat, omdat ik het beeldscherm nauwelijks kan zien.

Vanavond bij de receptie kijken of het internet niet al te traag is en dan krijgen jullie dit bericht.

Waarschijnlijk de laatste. Al zullen we op Toronto airport ook nog wel tijd hebben. Hopelijk niet zo veel als Sander en Wendy.