dag 20 Oakhurst (Yosemite) (2 augustus 2008)

Door Fam. Huijbers in USA - 03-08-2008 09:28

Dag 20  Oakhurst  (Yosemite)  Zaterdag   2 augustus

wachtwoord is :       usa
Overzicht van tekst en foto's staat op http://album.zoom.nl/user/huijbers
Direct naar de de tekst en foto's van dag 20  http://album.zoom.nl/user/huijbers/usa_dag_20

Vandaag wederom naar Yosemite NP vertrokken.  Na een continental ontbijtje in het hotel  en  even bij de supermarkt aangewipt te zijn ging de reis naar Yosemite Valley.  Dit was 1 ½  uur rijden. We zitten in een  Valley en moeten  over een bijna 2000 meter hoge berg om in Yosemite Valley te komen, zo’n  50 mile verder op.  Vandaag hebben we driver Erik, want hij had de smaak van de haarspeldbochten te pakken en was niet meer achter het stuur weg te slaan. Halverwege moesten we stoppen omdat Marloes van alle bochten misselijk was geworden. Snel even op de voorstoel naast Erik en het probleem was opgelost. Kinderen voorin, ouders achterin. Rond een uur of half twaalf waren we in Yosemite valley. Het was zaterdag en Yosemite is één van de populairste vakantie gebieden dus was het erg druk. Sommige wegen waren zelfs afgesloten.  Als eerste zijn we naar de Yosemite Lower falls geweest. Dit was maar een wandeling van een kilometer tot aan de voet van deze waterval over een geasfalteerd pad.  Daar waren we niet voor gekomen!!  We wilden een waterval beklimmen. Dat hadden Kees en Dineke 20 jaar geleden ook gedaan. (en Kees 30 jaar geleden ook). Dus op naar Curry Village waar het dichtst bijzijnde vertrekpunt lag. De campings waren allemaal vol en daarom waren  een aantal wegen afgesloten omdat de parkeerplaatsen ook vol waren.  Dus dan maar wat verder lopen. Driver Erik vond een mooi schaduw plekje voor de auto.  Eerst werd er een lunch bij de auto genuttigd en daarna werd de tocht richting Vernal falls gestart. We moesten eerst nog  1 mile lopen om bij het begin van de Mist Trail te komen.  Deze Mist Trail liep naar de Vernal falls. Het bleek een tocht van ruim  3,5 km te zijn waarvan 2,5 km berg op. De laatste kilometer was een stenen trap omhoog die steeds steiler werd. Uiteindelijk is iedereen bovengekomen. De één (dames) wat later dan de ander (heren), maar de hele familie was boven aan de waterval weer compleet.  Het was zeker de moeite waard. Een schitterend uitzicht.  Boven aan de waterval  werd er even lekker pootje gebaad in het stroompje dat naar de waterval liep. Na een klein uurtje werd de terugtocht aangevangen. Deze verliep uiteraard sneller dan de heentocht omdat nagenoeg alles bergaf was. Rond een uur of zeven  was de gehele familie weer  bij de auto. We hadden er een tocht van ruim 10 km ( met ruim 300 meter hoogte verschil) opzitten. Driver  Erik (met een vrolijke Marloes naast zich) bracht ons weer snel naar Oakhurst. Hier hebben we bij Carls jr nog even wat gegeten en toen snel terug naar het hotel.

Wel het kan zijn dat dit ons laatste verhaal is. Onze ervaringen met internetaansluitingen op kamers in grote steden zijn niet zo positief. Morgen gaan we naar San Francisco daar blijven we 2 nachten en we vliegen dinsdag  5 augustus weer terug naar Nederland. Het tijdsverschil van 9 uur werkt dan in ons nadeel. We komen woensdagmorgen rond 11 uur (plaatselijke tijd) op Schiphol aan en pakken dan de trein naar huis.

In ieder geval bedankt voor jullie belangstelling en wellicht tot een volgende bericht van uit San Francisco of vanuit Nederland.