dag 1 de reis (14 juli 2008)

Door Fam. Huijbers in USA - 16-07-2008 08:49

Eindelijk was het dan zo ver. Maandag 14 juli om 11 uur (bleek 11.08 te zijn) zijn we uit Twello vertrokken. De teinreis verliep voorspoedig. De andere treinreizigers keken wat onwennig naar de enorme oranje koffer van Dineke (ze moesten eens weten dat ie maar half vol was..). Op Schiphol moet je tegenwoordig het inchecken zelf doen, maar dat verliep zonder problemen. Bij de Douane liep Kees tegen de lamp. Maar dan moet je ook maar geen rugzak meenemen waar je de inhoud niet van kent. Na afstaan van een flesje met drinken mocht hij zonder boete verder. Het vliegen verliep erg voorspoedig. De acht uur waren met een TV scherm voor je neus zo voorbij. maar wat wil je ook. Niek had naast 4 films bekijken ook een beetje geslapen of was het nu naast het slapen ook nog 4 films bekeken.. In Detroit aangekomen hadden we snel het vleigtuig naar Los Angeles gevonden. Deze tweede vliegreis van drie en half uur verliep ook goed, zij het, dat we het comfort van de eerste vlucht misten. In Los Angeles aangekomen snel naar de auto verhuur en toen begon het ..

Bij Alamo probeerden ze ons een duurdere huurauto aan te smeren.Onder het mom van een minivan voor 7 personen (die we gehurd hadden) heeft weinig bagageruimte. We konden deze duurdere auto niet voor 80 dollar per dag extra maar voor 65 dollar per dag extra huren. Toen we het aanbod weigerden ging het aanbod nog naar 45 dollar.We vertrokken ( na afscheid van een boze verkoper) met de minivan. Ver kwamen we niet, want na 50 meter kwam de melding "change oil soon" en dat terwijl we nog ruim 4000 km moesten rijden. Uiteindelijk vertrokken we met een minivan die zelfs wat meer comfort had. Helaas ontbrak de CD voor de navigatie. Maar wij hadden niets voor niets routekaarten gekocht. Snel op weg naar het hotel. Bij de Holliday Inn aangekomen had men nog maar twee kamers over. Éen voor rokers en één voor nietrokers. Onze vorm van reserveren garandeert wel een kamer maar niet het type. Het was inmiddels al 12 uur plaatselijke tijd en we hadden er al 14 uur opzitten en wilden naar bed. De boys (Erik en Niek) hebben zich opgeofferd en zich in de smoke room gevestigd. Marloes mocht op een extra bed bij papa en mama op de rookvrije kamer slapen Om half een lag iedereen op één oor. En nu maar hopen dat we geen jetlag hebben.