7 - Yosemite National Park

Door Fam. Stegeman - 26-07-2008 03:41 Hallo allemaal

we zijn even uit de lucht geweest, maar hier is de volgende blog van onze reis. Vanmorgen konden we geen internet meer ontvangen, gisteravond wel, allebei op de zelfde camping....

Woensdag 23 juli

Vanmorgen vroeg opgestaan en zonder ontbijt naar boven gereden, Yosemite park in. We kwamen eerst bij Wawona  aan waar we te horen kregen dat er eigenijk maar 1 camping plaatsen had, first come, first go. De rest was allemaal al volgeboekt.

Dus maar meteen doorgereden en tegen een uur of elf stonden we op een plaatsje in Bridalveil Creek, boven de vallei. Het is een vrij primitieve plaats, geen water of electriciteit, alleen WC’s en geen duches. Het merendeel is tenten maar er waren ook een aantal campers. We aten eerst maar een brunch, en besloten met de camper naar beneden te rijden, de vallei in.

Echter, de Glacier point (een uitzichtpunt boven de vallei) was ook wel aantrekkelijk en niet zo ver weg, dus reden we daar eerst maar naar toe. Het was ook nog een klein stukje lopen (over de hoofden van de mensen) maar dan had je ook een heel mooi uitzicht, over de Half Dome en allerlei andere toppen, over verschillende watervallen en over de vallei beneden.

Daarna reden we helemaal nar beneden, de vallei in. Er is een dag parkeerplaats ook voor RV’s en er rijden gratis shuttlebussen door de vallei. We liepen door het dorpje en keken rond in het Visitor center, keken een film over Yosemite park, en namen de bus naar de Lodge waar we een treintje konden boeken voor de volgende dag.

Om half zes reden we weer terug naar boven en eenmaal aangekomen kookten we. We waren allemaal een beetje moe, kan ook aan de hoogte liggen (2200 m)

’s avonds werd het aardig fris dus we zaten niet lang buiten.

Donderdag 24 juli

Op tijd ontbeten en weggereden, zodat we om half elf beneden waren en een shuttle konden nemen naar de Lodge. We zouden om 11 uur vertrekken maar de trailer (met banken) had wat vertraging.

Uiteindelijk reden we bijna een half uur te laat weg. De tour ging over de valei bodem en er werd uitleg gegeven door een ranger, over de flora en fauna en over het ontstaan van de vallei en van Yosemite park. Erg interessant, en met  mooi uitzicht over de toppen. We stopten ook een keer om wat fotos te maken. Vlak voor het tweede stoppunt, stopte de trailer ermee (steile heuvel) en moesten we het laatste stukje lopen tot aan tunnelview. Daar wachtten we op een andere trailer en eenmaal aangekomen kregen we te horen dat we het laatste stukje van de tour niet konden doen aangezien sommige mensen al een andere afspraak hadden na 1 uur.

Het was toch de moeite waard geweest. Bij de Lodge aangekomen lunchten we even en lipen naar de Lower Yosemite falls. De kinderen klommen nog een eind naar boven over de rotsblokken,  en zo liepen we weer verder. We namen de shuttlebus naar Curry village om nar rafts te informeren, mar die waren allemaal volgeboekt en ook behoorlijk prijzig voor een uurtje ronddobberen op het water.

Dus even wat gedronken, en de bus weer teruggenomen naar de Village. We besloten om morgen dan toch maar weer verder te rijden, richting kust.

Tegen 5 uur reden we weg uit de Village en waren even na 6 uur op een camping, we hadden hem bijna gemist. De camper was al weer snel geplaatst, en na een aperitiefje begon Ellen aan het eten. Het was lekker weer, iets fris, dus we zaten nog een tijdje buiten voordat we naar bed gingen.