4 - San Diego en Joshua Tree NP

Door Fam. Stegeman - 17-07-2008 17:24 Maandag 14 Juli

We  moesten bijtijds weer op want om 09.30 zou het busje van het verhuurbedrijf ons op komen halen. Dit werd uiteindelijk een half uur later ruim, en het duurde zeker een half uur voordat we op onze bestemming waren.

Eenmaal aangekomen kregen we eerste een instructievideo met uitleg over de camper, waarna we konden inchecken. Eenmaal getekend, moesten we de camper inspecteren, en konden we de baggage en de uitrusting (pannen, dekens, etc. etc. ) inladen.

We reden eerst naar de WalMart die bijna om de hoek lag, en om 15.30 waren we dan eindelijk onderweg, naar San Diego.

2 uur later, na een weinig enerverende rit, waren we bij een van de voorstadjes van San Diego waar een camping moest zijn. Helaas, de plaatselijke bevolking  was niet erg van deze dingen op de hoogte en dus reden we op hun advies van Mission Beach naar Ocean Beach en weer terug naar Pacific Beach, en allemaal erg kleine straatjes (de camper is 2.5 m breed en bijna 10 m lang…) dus uiteindelijk ten einde raad maar even gestopt en uitgewaaid op een parkeerplaats bij een strandje (waar je niet mocht kamperen, anders hadden we dat wel gedaan).

Gelukkig stond er een bord met de omgeving en nu blijkt die camping maar 5 minuten verderop te liggen!!!

Ze hadden nog plaats ook, een back-up (dus achteruit erin) met Hookup (electrisch, water, en zelfs afvoerwater). De Camper geparkeerd, geleveld, en uitgeschoven (er zitten 2 uitschuif gedeeltes in om de leefruimte en de slaapkamer van Ellen en Pieter te vergroten).

Na het eten even wat vuurwerk gekeken aan de overkant van de baai en toen was het ook gauw welletjes.

Dinsdag 15 Juli.

Vanmorgen op het gemakje opgestaan, en na het ontbijt eerst maar eens een planning gemaakt. Na de ervaringen van gisteren, toch maar besloten om niet San Diego in te gaan, maar weer meer naar het Noorden te rijden, richting Joshua Tree National Park.

Dus reden we om een uur of 11 weg, we krijgen al een beetje in de gaten hoe alles werkt.

Na een tijdje even gestopt omwat inkopen te doen bij Wal Mart, helaas geen verse groenten of fruit, en even geluncht. We reden weer verder en een paar uur later kwamen we wel een supermarkt tegen met verse groenten. Van daar zou het nog maar een 3 kwartier rijden zijn, zei de cassiere.

Dat werd iets langer want de camper gaat niet zo hard al seen normale auto. Ht was ondertussen een uur of 6 toen we bij de ingang van het park tankten en daarna reden we door naar een camping. We wisten al waar we zouden gaan staan, er zijn een aantal verschillende camping’s maar niet allemaal geschikt voor (grote) campers.

Het was een erg rustig plekje, er stonden niet veel mensen. Er was ook geen electriciteit of water, wel een toilet (gat in de grond). Verder mochten we de generator ook maar een paar keer per dag gebruiken (om batterijen op te laden en Airco te gebruiken).

Na het eten liepen we nog even rond, we staan tussen de rotsen en het was een mooie zonsondergang.

We zaten nog even buiten met een vanmiddag in een opwelling gekochte gaslamp, achteraf dus wel handig, en gingen bijtijds naar bed. Gelukkig waait het een beetje dus met de ramen open   is het wel uit te houden.

Woensdag 16 juli

Vanmorgen moesten we binnen ontbijten vanwege de vele bijen. We reden weg om een uur of 10 aangezien de afstanden te groot zijn om te lopen. We reden eerst naar Keyview, waar een uitzichtpunt is, al was het wel wat heiig en fotos waren niet erg duidelijk.

Daarna even terug en de camper geparkeerd bij het begin van de Lost Horse Mine Trail. We liepen het pad in en na 2 kilometer bleek dat daar een parkeerplaats was bij het “echte” begin van de trail. We besloten de “korte” route te lopen, heen en weer naar de mijn (4 mijl totaal – ong. 6 km).

Het was een aardige wandleing, op en neer, maar meer op, en gelukkig stond er wat wind om ons aft e koelen van 40 naar 35 graden.

De mijn was niet heel veel bijzonders, een overblijfsel van een oude goudmijn uit het einde van de 19e eeuw, en er stond een groot hek omheen.

Na een appeltje gegeten te hebben liepen we weer terug, dit keer dus wat meer omlaag, wat het wat gemakkelijker maakte.

Zo waren we na 2 ½ uur weer terug bij de camper. We aten en dronken wat, het was ondertussen ver na lunchtijd, en reden daarna weer terug naar de camping. Er waren nog steeds bijen, al werd het wat minder, dus dronken we even een wijntje, en besloten nog een sort natuurpad bij de camping te lopen (1 mijl) in afwachting van het vertrek van de bijen.

Er waren er alleen nog maar meer toen we terugkwamen dus besloten we de boel maar op te pakken en een andere camping binnen het par