12 - San Francisco, Terug naar Nederland

Door Fam. Stegeman - 06-08-2008 07:10  Vrijdag 1 Augustus

Gisteravond nog wat gegeten in een tent dichtbij het hotel, Nicole lag p bed met hoofdpijn. Later kwamen we de familie Konings nog tegen, die op dezelfde verdieping zitten, en dronken we nog een wijntje.

Vanmorgen aten we ontbijt in een ander cafe, een stuk goedkoper dan gisteren en zeker niet slechter. Om 10 uur splitsten we ons in meisjes en jongetjes, de meisjes gingen shoppen (kleren) en de jongens gingen..shoppen (ook kleren). Uiteindelijk zouden de meiden in een Outlet mall uitkomen, een uur rijden van het centrum.

De jongens gingen via Virgin, Apple en nog wat zaken, en uiteindelijk, na de koffer van Pieter opgehaald te hebben en alles in het hotel gedumpt, stapten we op de tram naar Fisherman’s Wharf. Daar gingen we naar Ripley’s Beleive It Or Not, en toen we er eenmaal uitkwamen hadden we nog een half uurtje om wat te drinken, voordat de meiden, geheel in stijl met een limousine, aankwamen met hun trofeeen.

Na nog op Fishermans wharf rondgekeken te hebben (allemaal souvenirshops en restaurantjes), aten we met zijn allen in het Hard Rock Cafe. We waren omhalf tien weer terug, nog genoeg tijd om even een wijntje te drinken. De jongens gingen nog naar de film en kwamen pas terug toen wij al lagen te slapen.

Zaterdag 2 Augustus

Vanmorgen samen ontbeten met familie Konings in Sam’s Diner. Daarna pakten we de trolleybus lijn 21, die ons naar het Golden Gate park bracht. We liepen naar het De Young Museum, een modern gebouw met moderne kunst, en moesten in de rij om kaartjes te kopen voor de entree. Om twaalf uur konden we naar binnen, we hebben alleen de expositie van Dale Chihuly gezien, min of meer hetzelfde als in Oklahoma, maar wel met meer uitleg erbij, over de techniek en commentaar van de artiest.

We gingen nog naar boven, naar het Observation Deck, voor een mooi uitzicht en nadat we zagen dat het restaurant veel te druk was, gingen we maar op zoek naar een andere eettent. Die vonden we niet zover weg en nadat onze honger en dorst wat gestild waren, stapten we weer op de bus, ditmaal lijn 5, ook weer een trolley. We stapten uit bij Union Square en gingen toen onze weg. Meisjes en jongens gingen elk huns weegs, en na een hele dag shoppen voor diverse spullen, waren de jongens om half 7 ’s avonds terug in het hotel met de spullen. We pakten alvast wat in en even later kregen we een belletje dat de dames al een restaurantje gevonden hadden.

Dus weer in de benen en genoten van een lekker maal, met wijn en live muziek (Jazz/blues).

De avond vloog weer om, dus na nog een glaasje in het hotel gingen we toch maar weer slapen.

Zondag 3 Augustus

Vanmorgen “vroeg” op, alle spullen verder ingepakt, uitgecheckt en toen....waren we 20 minuten te vroeg! Afijn, we zouden toch nog even op Sylvia wachten om afscheid te nemen, de shuttlebus was er al wel maar wilde niet te vroeg vertrekken. Het bleek dat we nog een stel moesten ophalen, en uiteindelijk waren we om 9 uur al op het vliegveld.

Ingechecked, met 10 stuks bagage (!) en door de security ging ook vlot. In de Terminal aten we even een ontbijtje.

We vertrokken mooi op tijd en kwamen ook precies op tijd in Cincinnati aan, we hadden ook niet zoveel tijd om over te stappen, maar het bleek dat de gate dichtbij de aankomstgate was. Dus Ellen en Nicole namen nog even de gelegenheid om te shoppen.

Ok deze vlucht vertrok op tijd en na een vlucht van 8 uur waren we om half elf Nederlandse tijd weer terug op Schiphol, maandagochtend 4 Augustus.

Op het moment dat ik dit zit te schrijven zijn we alweer 2 dagen terug in Nederland, het was een mooie vakantie. Het plakboek zal even op zich laten wachten want we zijn deze week druk met allerlei zaken, voor de kinderen (paspoorten etc., studie) en voor onszelf (rekeningen, belastingen, .....) en Pieter moet over een week alweer terug naar Dubai.

We hopen dat jullie genoten hebben van het verslag.