11 - Laatste dag camper, San Francisco

Door Fam. Stegeman - 01-08-2008 04:28

Dinsdag 29 Juli

Vanmorgen alvast wat koffers ingepakt, nog een laatste wasje gedaan, gesopt en geveegd en afgewassen en om 12 uur reden we weg van de camping. Het was toch wat beter weer geworden en we besloten om nog naar een park te gaan om daar nog wat te wandelen. Pinnacles National park.

Helaas zat het wat tegen, we kwamen in een wegomlegging en het duurde even voordat we weer op de normale weg terug waren. Zo kwamen we om 2 uur pas aan, en we liepen een half uur later naar de Bear Gulch, waar ook nog wat grotten zouden zijn. Die bereikten we ook maar we hadden niet veel tijd meer dus halverwege maar omgekeerd.

Om even over 4 reden we weer weg, we moesten nog een eindje om de camping, vlakbij San Francisco, te bereiken.

Ondanks dat het wel opschoot, waren we dan toch pas weer om half 7 op de camping, het was toch weer even zoeken. De camping ligt weer in een state park, en is op zich wel erg mooi, we hadden er 2 nachten moeten kunnen blijven.....

Het weer was wel lekker, dus konden we buiten eten, we aten “gemakkelijk”. Na het eten moesten de ijsjes nog op en zo zaten we nog een buiten met een drankje.

Woensdag 30 Juli

De laatste dag, de laatste mijlen in de camper. Na het ontbijt (meest restjes, die op moesten, er was niet zoveel brood meer en de kampwinkel gaat pas om 10 uur open) gauw de rest ingepakt en opgeruimd dan wel weggegooid, en om kwart over 10 waren we op weg.

We hadden de geplande aankomst van 11 uur gehaald, ware het niet dat er een flinke file (2) op de weg stonden, en nadat we getankt hadden waren we dan om half twaalf bij El Monte RV.

De bagage eruit, een snelle inspectie en de afrekening, en de taxi zou er met een half uurtje zijn. De shuttlebus hadden we al gemist helaas.

De taxi bracht ons met bagage snel naar het hotel, waar de kamer nog niet klaar was. We liepen dus maar even ricthing Market Street, de straat van San Francisco. Om een uur of 3 belde Stella Chung, die we nog kennen uit Maracaibo en op dit moment in San Francisco bezig is met een verbouwing van hun huis, dat ze ook in de stad was.

Ze stond ook binnen een paar minuten voor onze neus, dus toen eerst maar naar het hotel zodat we op onze kamer konden.

Toen de bagage ook gearriveerd was konden we weer op weg om met Stella een hapje te gaan eten. We liepen richting Chinatown, en aten daar later ook in een van de vele chinese restaurants, lekker.

Om een uur of half negen namen we afscheid van Stella en liepen via nog wat winkels weer terug naar het hotel.

Na een wijntje lagen we er wat later ook in.

Donderdag 31 Juli

Vanmorgen op tijd op en ontbeten in de hamburgertent op de begane grond. Om een uur of 9 kwam de bus ons halen voor een City tour. We moesten bij het kantoor overstappen en om 10 uur reden we weg, een tour langs de bekende plaatsen van San Francisco. Er waren een aantal gelegenheden om foto’s te maken, de Golden Gate Bridge, Twin Peaks en bij Cliff point, en er werd een hoop uitleg gegeven onderweg, terwijl er wat foto’s vanuit de bus te maken waren. Zo kregen we een aardige indruk van de stad, die op 43 heuvels gebouwd is.

Om een uur of 1 waren we weer terug en werden we naar het volgende punt gebracht, Pier 35. Daar moesten we tickets ophalen voor de Alcatraz tour.

Om even na 2 uur voeren we met een bootje naar Alcatraz waar je een wandeling (klim)   kunt maken en er een Video vertoond wordt over de jaren als Federal Prison (een Maximum Security gevangenis) wat maar 29 jaar duurde. “If you break the rules, you go to Prison. If you break the Prison Rules, you go to Alcatraz”.

Er was ook een audio tour door de celblokken met allerlei wetenswaardigheden, en over de ontsnappingspogingen.

Om kwart over 4 moesten we ons haasten om de boot terug weer te halen en daar kwam even later de bus ons weer halen terug naar het hotel. We waren om een uur of 6 weer terug in het hotel.