Antelope Canyon en Horseshoe bend - 30 april 2022

Door Hulzinga'tjes on tour - 01-05-2022 17:30

Vanochtend vertrokken we al om 5:30 uur richting Page. Hier moesten we om 9.00 uur zijn voor een excursie naar de Antelope Canyon. We kwamen gelukkig ruim op tijd aan in Page dus hebben bij coffee & donuts rustig kunnen ontbijten. Na het ontbijt zijn we naar de supermarkt gegaan en daarna was het tijd om met de jeep richting de Antelope canyon te worden gebracht.

We hadden een privé tour met gids Rosie, die het super leuk deed! De Antelope Canyon ligt in de Navajo Nation (van native americans/indianen). Rosie was ook een native American. We zijn naar de upper Antelope Canyon gegaan. Je loopt hierbij door een verticale opening in de rotsen en komt uit in een kloof met glooiende, rode zandstenen wanden van wel veertig meter hoog. Door de zonnestralen een heel bijzonder aanzicht!

Na de Antelope Canyon zijn we met de campers naar Horseshoe Bend gereden. Hier maakt de Colorado river een hoefijzervormige bocht.

In de middag kwamen we aan bij onze camping aan lake powell. Dit is het op één na grootste stuwmeer van de Verenigde Staten. We zijn nog snel even gaan zwemmen in het meer.

Daarna hebben we gegeten in het dorpje bij de camping. Hier hadden we onderweg al een echt Amerikaans BBQ restaurant gespot. Terwijl er een live-optreden was van een countryband genoten we van onze Pulled pork en spareribs.

Op de camping hebben de jongens marshmallows geroosterd en lagen we na een drankje bij het kampvuur allemaal op tijd op bed.

Morgen vertrekken we naar de Grand Canyon!