Victoria

Door Rob en Marian - 30-07-2018 07:11

29 juli

Vanmorgen uit een mistig en fris Ucluelet vertrokken, om kwart over 8 reden we weg. Gauw naar de zon. En gelukkig als we richting het oosten en verder naar het zuiden rijden dan breekt de zon door. Het is kwart over 12 als we op de camping aankomen. We zijn alleen gestopt om te tanken. Gelukkig kunnen we gelijk inchecken. Het wordt ons afgeraden om met de camper naar de stad Victoria te gaan. We zetten de camper op zijn plekje en sluiten hem aan. We zetten lekker de airco aan en wij gaan met de bus naar de stad.

Daar aangekomen lopen we wat in de rondte op zoek naar wat leuks om te bekijken. We eten een crepe bij een foodtruck want we hebben vanmiddag nog niet gegeten. We hebben al gauw door dat we richting de haven moeten zijn. Daar is de gezelligheid. We zien wat gebouwen en in het water gaan leuke miniwatertaxi's in de rondte. We nemen eerst een soort rondvaart met een bootje waar we met 10 personen inzitten. Het duurt ruim een uur en de kapitein heeft veel te vertellen wat we onderweg zien. Het is lekker op het water, we zien nog een zeehond en wat otters.

Als we terug zijn lopen we naar Fishermans Warf. Hier wonen mensen op woonboten, maar dan ook gewoon met 2 verdiepingen. Niet zoals bij ons.

Het is 5 uur geweest en we krijgen trek. Met al dat water zouden we wel een visje lusten. Van de eettentjes op de werk worden we niet echt vrolijk, we willen wel een beetje lekker gezellig zitten. Dat gaat hier niet. We kunnen wel op zo'n leuk taxibootje stappen om weer terug naar downtown te gaan. Supersnel zijn we daar. Er is een restaurant met terras en daar eten we heerlijk in de zon Cod with fries oftewel kabeljauw met patat. Lekker. Dan gaan we weer op zoek naar onze buslijn en om half 8 zijn we weer op de camping. Koffie en dan nog even een was draaien en de dag is weer om.