Van San Francisco naar Yosemite

Door SvdP - 12-06-2018 04:30

Iets verlaat, we waren even van de radar.

's Ochtends bellen we El Monte RV op (onze camperverhuur). Volgens de website kunnen we gebruik maken van een gratis transfer naar de camperverhuur, die ligt ongeveer een uur buiten San Francisco. We spreken af dat we tussen 9.30 en 10.30 worden opgehaald bij het Holiday Inn 500 meter vanaf ons hotel. Iets voor half 10 staan wij dus netjes klaar op de erg winderige en koude stoep voor dat hotel... en we wachten... en wachten... kwart voor 11 belt Peter waar onze transfer blijft. Als hij er over 10 minuten nog niet is moeten we nog maar eens bellen, zeggen ze. Een kwartier later hangen we dus (helaas) opnieuw met ze aan de lijn en blijkt dat er iets is misgegaan. Zo'n vermoeden hadden we al! We zullen nu om 12.30 worden opgehaald. Inmiddels hebben we het echt koud, hebben we trek en zijn we het allebei een beetje zat. We besluiten in het restaurant van het hotel even op te warmen en wat te eten en te drinken. Gelukkig, dit keer kwam het busje wel! Maar door de vertraging liggen we behoorlijk achter op ons schema.

Bij de camperverhuur zijn de mensen erg vriendelijk. Ze leggen ons de basis uit voor het gebruik van de camper. Hierna richt Sonja de camper in, ons tijdelijke huis. Peet leest de instructies goed door. Snel op pad nu, want we hebben nog veel te doen.

Vlak bij de camperverhuur is een Walmart. Hier halen we een voorraad water en spullen voor het avondeten. Echt bizar; zo'n grote winkel waar je van alles kunt kopen, maar maar één klein schap met verse groenten. De rest is allemaal diepvries of conserve. Bepakt en bezakt gaan we rijden, eindelijk naar Yosemite!

Een rit van 4,5 uur. Maar wat voor een. We hebben super mooie uitzichten gezien onderweg! En door kleine dorpen gereden, waar ze voorzien in de gekste dingen. Een dorp in the middle of nowhere met wél een handlezeres bijvoorbeeld. Erg grappig en onvoorstelbaar dat mensen hier hun dagelijks bestaan hebben.

Door onze 'valse start' rijden we het laatste stukje in het donker. Dat is echt goed focussen, want de weg slingert en gaat van hoog naar laag met af en toe wat gaten in de weg of overstekend wild. Maar Peet doe dat gewoon ff! :)

Half tien bereiken we dan eindelijk onze camping. Kapot van een lange dag, dus als maaltijd niet de geplande spaghetti maar een zak chips. En daarna lekker naar ons bedje in ons nieuwe huis!