24 mei-Onderweg naar Carolynne in Langley

Door Louis & Karin naar ZE - 27-05-2018 01:16

Donderdag 24 mei

Vandaag voor de laatste nacht in het hotel geslapen. Dolf en Jean zijn al erg vroeg vertrokken. Wij ontbijten op ons gemak en zorgen dat we om 13:00 uur klaar zijn want dat is de tijd dat we worden opgehaald door de taxi van Meridian om de camper op te halen.
Alles verloopt vlekkeloos, na ongeveer 40 minuten komen we aan bij verhuurbedrijf Meridian. We krijgen uitvoerige uitleg over de camper. Het blijkt een splinternieuw model te zijn en heeft maar amper 2000 Mile op de teller staan. Dat zijn de miles van de levering, dus er is nog niet eerder een rit mee gereden zoals wij gaan doen. Echter, bij de laatste instructies over de radio, doet die het niet en komt er rook uit het dashboard.
Maar ook dat is snel opgelost, we krijgen gewoon een andere (nieuwe) camper mee. Wel een flinke jongen, lekker ruim, 5 slaapplaatsen, dikke motor (10 cylinder, 6,8 liter).

Wel een probleempje, de Garmin navigatie kent het huisnummer van Carolynne niet. Gelukkig wel de straat dus we rijden aan.
Na een klein uurtje zijn we in Langley en begint de navigatie een beetje raar te doen. Uiteindelijk komen we in 208 street terecht, maar 209 street is nergens te vinden.  Dan maar Carolynne gebeld. Blijken we aan de verkeerde kant van de stad te zitten! Geen idee hoe we bij Carolynne moeten komen want we hebben geen kaart van de stad, Google maps werkt niet en in de stad hebben we geen kaart kunnen ontdekken. Uiteindelijk wordt besloten dat we blijven waar we zijn en komt Carolynne ons ophalen. We zijn rond 17:30u op onze bestemming aangekomen.
Ze de had de hele familie bij elkaar verzameld. Naast Carolynne en haar dochter Darryl-ann, waren er haar zus Monique, man Neal en moeder Nicolle. Het was heerlijk gezellig en we hebben uitvoerig kennis gemaakt met iedereen. Na enkele biertjes mochten we aanschuiven aan tafel en hebben zelfgemaakte lasagna gegeten. Lekker! Na het eten zijn we nog even een stukje weesten wandelen en een bezoek gebracht aan een gemeenschappelijke gebouw. Zoiets kennen wij niet. In het gebouw was een grote ruimte waar bijeenkomsten kunnen worden gehouden, aangrenzend een bar. Beneden een ruimte voor kinderopvang en buiten een verwarmd buitenzwembad!  Iedereen in de buurt kan gebruikmaken van de faciliteiten. Erg leuk opgezet. Wij mogen ook zeker gebruik maken van de faciliteiten. Helaas is dat niet in te plannen. We moeten morgen een beetje op tijd vertrekken, ongeveer 11 uur en daarvoor nog boodschappen doen om een weekje proviand in te slaan.
Na de wandeling hebben we nog een lekker toetje gehad en daarna koffie. Na de koffie zijn
Monique, Neal en Daryll-Ann weer naar huis gegaan. Met Carolynn hebben we nog gezellig gedronken en nagepraat.                                                Wij hadden voor Carolynne een kruik Schrobbelèr meegebracht, ze was hellemaal door het dolle heen, (had ze 2 jaar geleden ook gedronken toen ze op bezoek was in Nederland).                                                                                                                                                                                                  Om 12:00 uur was het hoogtijd om naar bed te gaan.