Bryce Canyon

Door Vic & Syl & Tip & Nat - 27-07-2017 16:10

Vanmorgen reden we om 8 uur weg vanaf de camping in Springdale. De lucht was mooi blauw met hier en daar een wolkje. Ontbijten zouden we onderweg doen.
We reden nog een stuk door Zion-park, via een tunnel (die $15,00 kost, maar waarvan het ticket 7 dagen geldig is) reden we richting Bryce Canyon. Het verkeer door de tunnel wordt gereguleerd door mensen met stop- en doorgangsborden. In de tunnel is éénrichtingsverkeer van toepassing. Met de camper moesten we middenin rijden. De tunnel is 1,1 mijl en heeft geen verlichting. De tunnel dateert uit 1930.
Toen we uit de tunnel kwamen zagen we een heel ander stuk Zion, lagere bergen en meer open dan wat we gisteren zagen. Ook erg mooi.
We reden nog een stuk door totdat we moesten stoppen voor een camper die op de weg stilstond. Wij zetten onze camper op de parkeerplaats er direct naast. Wat we toen zagen was zo leuk. Er lagen een heleboel bighorn rams met hun jongen. Wij hebben meerdere foto's gemaakt. Aan de andere kant van de weg liepen ze ook en lagen er een aantal op de rotsen. We hebben uiteindelijk daar genoten van ons ontbijt.
Daarna reden we verder naar Bryce Canyon, onderweg in Orderville, deden we nog wat boodschappen in een lokale supermarkt. Het winkeloppervlak was niet extreem groot maar ze verkochten er heeeeeel veel.
Aankomst Bryce Canyon, wow wat is dat weer prachtig mooi en dat is nog maar het eerste begin van het park wat we zien.
Bij binnenkomst van het park, op vertoon van onze annual pas, krijgen we zoals gebruikelijk is bij elk park een plattegrond en nu ook een overzicht waar je allemaal niet met de camper mag/ kan parkeren.
We rijden naar een grote parkeerplaats om de camper neer te zetten.
Vanaf daar nemen we weer een gratis shuttle naar de Navajo-loop. Een prachtige wandeling gaan we tegemoet, mooie uitzichten over het gebergte waar allemaal roodkleurig gevormde pilaartjes staan. We lopen een pad af naar beneden. Elk stuk biedt weer een ander prachtig mooi uitzicht. Aansluitend lopen we nog de Peek a boo trail. Het weer is helaas een beetje veranderd van mooi zonnig naar bewolkt en af en toe regen. Soms schuilen we om niet al te nat te worden. Ondanks het weer blijven we genieten van het zeer bijzondere gebergte.
In de verte klinkt af en toe ook onweer maar dat komt gelukkig niet dichterbij.
En zoals plotseling het mooie weer omsloeg in bewolkt en regen kwam ook opeens de zon weer tevoorschijn. Via de Bryce trail liepen we weer terug naar de shuttle om weer naar de camper te gaan.
Onderweg stopte de chauffeur nog voor een koppel herten met hun jong. Een stuk verder langs de route zaten meerdere stokstaartjes eigenwijs rechtop.
Terug bij de camper dronken we nog iets en reden nog via Fairytailview naar de camping.
Dit keer een KOA-camping met een hartelijke ontvangst in Cannonville. Een mooi terrein met goed sanitair en een zgn pullthrough plaats, waar je inrijdt en vervolgens zo weer uit kunt rijden.
De plaats is weer voorzien van een picknick-bank en een fire-place.
We eten 's avonds lekker buiten en zitten ook nog een poos buiten voordat we gaan slapen.
Hier koelt het vannacht lekker af.
We hebben weer een prachtige dag beleefd !