Voor het eerst met de camper op pad.

Door Weer naar Canada - 22-05-2017 06:59

Zaterdag 20 mei

Vandaag gaan we San Francisco verlaten! We hebben het hier behoorlijk naar de zin gehad maar na gisteren eind van de middag zijn we blij dat we deze stadsjungle gaan verlaten. Bij ons eerste bezoek aan Pier 39 keken we onze ogen uit, maar bij de tweede en derde keer gingen die zelfde ogen open. We vinden nu dat het een grote commerciële bende is. Een kroegje om alleen een biertje  te drinken is er niet. Als je een blikje bier van een halve liter koopt kost je dat $ 7,50 Er zijn alleen restaurantjes waarvan de prijzen voor een simpel gerecht naar onze maatstaven de pan uitrijzen. En dan te bedenken dat je voor een plaats in zo’n restaurant in de rij moet wachten.

Deze ochtend vroeg opgestaan. We gaan naar San Leandro (een stad op 30 minuten rijden) om de camper op te halen. We konden vanaf 9 uur de camper halen. Maar er moest dus eerst ontbeten worden. Sam’s Dinner ging om 7 uur open dus we waren er. Terug in het hotel de koffers naar beneden getransporteerd. Was even vervelend want de lift deed het niet. De receptionist ging daarna met een gangetje naar buiten en we zagen hem een poosje niet. Opeens kwam de lift naar boven met de man er in. Verrassing!
Er werd een taxi gebeld die binnen een minuut voor de deur stond en we gingen naar San Leandro.
We mochten eerst een instructiefilm bekijken over het gebruik van een camper en daarna werden we ingecheckt.

Daarna werden we door een wazig vrouwenfiguur bij de camper voorgelicht. In eerste instantie dachten we een te grote camper te krijgen maar het bleek dat er groot aantal nieuwe campers waren die nu verhuurd werden. Dus in plaats van een 25 voets camper kregen we een 28 voets. Bijna 1 meter langer dus! Ook voorzien van de nieuwste snufjes. Ook gingen we weg zonder kentekenplaten. In Amerika is het zo dat je drie maanden zonder registratie mag rijden. Een papier op de voorruit is dan voldoende.

Ik had de TomTom op de hotelkamer al ingesteld dus we konden rond 12 uur gaan rijden.
In het plaatsje Dublin hebben we een Walmarkt bezocht waar we alle boodschappen hebben gedaan, een kar vol. We wilden eerst bij een Walmarkt in de buurt van Apollo in San Leandro, maar dat werd ons ten sterkste afgeraden. Het blijkt dat het dievengilde hun aandacht hadden gevestigd op campers die net bij Apollo vandaan kwamen en alle campers open braken!

Rond 14 uur gingen we richting Groveland voor de eerste camping. We hadden in Nederland al veel campings geboekt, zeker in de omgeving van de National Parks.

De weg er naar toe was in het begin slecht en heel druk. Maar naar mate je verder van San Francisco kwam werd het rustiger en de weg beter. Dankzij de GPS reden we in 1 ruk door naar de camping. Onderweg veel heuvels (bergen) met haarspeldbochten. Was een mooie tocht.

Na te hebben ingecheckt eerst een drankje en daarna eten koken.
Na een late douche lekker schoon ons nieuwe bedje in. Benieuwd hoe dat slaapt!