Zo. 5 juni Parksville – Pacific Rim National Park

Door Ria en Gerard de Jong - 08-06-2016 03:54

Vanmorgen werden we pas om 09.15 uur wakker, de jetlag zullen we nu verwerkt hebben. Een uurtje later rijden we weg. De planning is om het eiland van oost naar west over te steken. Vanaf de ‘Strait of Georgia’ komen via de bergen dan uit bij de ‘Pacific Ocean’. De eerste stop is gepland in het MacMillen Provincial Park, daar wil ik een wandeling maken bij Cathedral Grove. Er groeien douglas sparren met een diameter tot wel 9 meter. Ook zijn er reptielen, zwarte beren en poema’s. De dieren hebben we niet gezien en de bomen trouwens ook niet (parkeerterrein was overvol!). Via een prachtig route door bossen en bergen komen we bij het Visitor center van het Pacific Rim National Park. Daar kopen we de Parks Canada Discovery Pass en krijgen we een stortvloed aan informatie over ons heen wat er allemaal te zien en te doen is in deze omgeving. De overkill aan woorden deed me denken aan een van m’n lieftallige collega’s! In het park gaan we de Rainforest Trail lopen. De naam zegt het al; een prachtige wandeling door het regenwoud.

Een aaneenschakeling van red cedars, varens en dat overgoten met mos en slierten groen in de bomen, prachtig. Jammer genoeg regent het niet, dat hoort eigenlijk bij een wandeling in een regenwoud. Er valt hier driemaal meer regen dan in Nederland en wij hebben momenteel 25 gr. met een stralende zon, dat is best bijzonder voor hier. De voorspelling is dat de temperatuur over drie dagen weer gehalveerd is. Dat is voor ons geen probleem, dan zij wij al weer op weg naar de volgende locatie. Bij het inchecken voor de Green Point campground worden we gewaarschuwd voor een wolf die al een paar dagen op en rond de camping bivakkeert. Na de nijlpaarden in Kenia en de beer in Banff NP (bij ons vorige bezoek aan Canada) mag dat voor ons toch geen problemen geven!

Vanaf de camping zijn we nog lopend naar het strand geweest om krabbetjes te zoeken bij eb en om 21.30 uur hebben we de zonsondergang daar gezien.

Ook hier kunnen we daarna nog buiten zitten. Waar je op een commerciële camping je buren op 3 m afstand heb zijn onze buren hier op 30 m afstand, wat een rust!

Hans van Duijn 08-06-2016 06:57 {{button-39380}}

Schitterend om te volgen. Ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ze.

Gerard 08-06-2016 07:18 {{button-39382}}

Hans, jij bent al weer present op de Heerenweg, denk ik. Wij genieten hier inderdaad volop. Zitten nog lekker buiten op de camping voordat we zo naar bed gaan. Morgen gaan we een orca-Tour doen in een zodiak.

Hans van Duijn 08-06-2016 07:55 {{button-39388}}

Yep, we volgen je op de voet en ik hou de collega's op de hoogte. We hebben net nog ff de route bekeken van Parksville naar Pacific Rim National Park. Mooi weggetje.

Gerard 08-06-2016 08:08 {{button-39389}}

Ik denk dat de 'weggetjes' in de Rocky Mountains nog leuker worden maar als alle 10 cilinder mee werken moet het lukken! Leuke uitdagingen.

Wilma de Jong 08-06-2016 08:09 {{button-39390}}

Vond het ook niets voor jou zolang geen bericht. Wat is het nu al een mooie reis mooie foto's en heerlijk genieten van de zee en de rust.
Wij gaan straks de caravan halen en ons verder voorbereiden op onze reis.
Geniet verder!

Gerard 08-06-2016 08:13 {{button-39393}}

Wilma en Wouter, jullie ook een fijne vakantie toegewenst. We missen jullie gezelligheid wel hoor!

Alex en Yvonne 08-06-2016 10:59 {{button-39413}}

Wat een feest van herkenning weer! Prachtige trip en wat heerlijk dat het weer zo goed is! Dat kan daar wel eens anders zijn. We genieten weer met jullie mee!