mesa verde

Door 4 lelietjes - 11-08-2013 05:24

Vandaag een kortere rit van Moab naar Cortez. Vlak bij Cortez ligt het mesa verde national park.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij hole n the rock, de naam zegt het eigenlijk al, een gat in de rots waar mensen hebben gewoond vroeger en waar ze nu rondleidingen geven met een souvenirwinkeltje erbij. We hebben alleen het souvenirwinkeltje bekeken, maar 2 jaar geleden hebben we er verschillende dingen gekocht en nu vonden we er eigenlijk niets naar onze zin.

Onderweg waren ze veel met de weg bezig waardoor we niet echt op konden schieten. Rond 13.00 waren we in Cortez, we waren ook pas tegen 10.00 onderweg, dus dat viel wel mee. Op weg naar het hotel zagen we allemaal oude auto’s staan in een parkje, we namen ons voor om daar nog even te gaan kijken. Bij het hotel aangekomen, waren we natuurlijk veel te vroeg om de kamer te kunnen krijgen. We gingen weer terug naar de auto’s, het bleek een oldtimer show te zijn die hier 1x per jaar plaatsvindt. We hadden nog maar 1 stap op het grasveld gezet of zowel Jurgen als ik waren al druk in gesprek met mensen die nieuwsgierig waren waar wij vandaan kwamen. Vervolgens zag je het nieuws van de buitenlanders zich verspreiden over het hele gebeuren. Er was ook een standje waar je iets te eten kon kopen, ik dacht cornpie. Dit waren een soort chips met daaroverheen een soort chiliconcarne, bedekt met kaas en ui. Erg lekker, zelfs de kinderen hebben ervan gesmuld. Ook deze mensen wilden weer alles weten over ons. De mw. die achter de kraam stond bleek een restaurantje in het stadje te hebben, Jack en Janelle’s. We namen ons voor om daar te gaan eten ’s avonds.

Later zijn we naar Mesa Verde gegaan, waar we midden in een enorme onweersbui terecht kwamen, boven op een berg! Yara en ik vonden het niet meer leuk, later Milan en Jurgen ook niet, we zijn maar stil gaan staan op een veilige plek tot het weer iets beter werd. In de regen hebben we niet veel van het park kunnen zien. Wel hebben we een aantal fotostops gemaakt, maar een rondleiding in de indianenhuisjes onder een grote rots was niet verantwoord. We hebben nu wel een globaal idee.

Vanavond zijn we naar Jack en Janelle’s geweest om te eten. Toen we aan kwamen rijden zeiden we al tegen elkaar dat we er normaal nooit naar toe zouden zijn gegaan. Eenmaal binnen wilden we ook direct wel weer vluchten, er zaten alleen maar mensen uit het stadje en er was niet echt een toerist te ontdekken. Maar Janelle had ons al gezien en kwam helemaal enthousiast naar ons toe. Het was even zoeken naar bestek, maar toen had ze al een mooi plekje voor ons in een booth (een diner bankje van vroeger). We hebben heerlijk gegeten en ook nog eens redelijk goedkoop. Het publiek wat er zat was wel erg apart, hele dikke mensen, mensen met handicaps, mensen die in hun mooiste kleding uit waren(zaterdagavond!) en dus een schone overal aan hadden en ga zo maar door. Kortom we hebben ons wel vermaakt en heel wat af gekletst met Jack en Janelle(de eigenaren).

We zijn nu net terug van een bezoekje aan de walmart, die tegenover ons hotel zit. Gewoon even lekker rondgeneusd zonder echt boodschappen te hoeven doen. Inmiddels staat alles weer klaar om een spelletje te doen.