Moab dag 2

Door 4 lelietjes - 09-08-2013 06:37

Vandaag dag 2 in Moab. Wij zijn hier 2 jaar geleden ook al geweest, maar hadden niet het idee een goed beeld van dit gebied te hebben. Vandaar dat we er nu 3 nachten blijven. Vandaag hebben we de ochtend lekker rustig aan gedaan, na onze reisdag van gisteren. Wel zijn we nog even Arches national park in geweest. Hier krijg je niet genoeg van. De vorige keer hadden we sommige dingen nog niet gezien, zoals de north en south windows. Hier zijn we naar toe geklommen en de kinderen zijn er ook in geklommen. (foto’s komen later, want het is nu al 22.30 en we moeten morgen vroeg op) Daarna zijn we weer naar het dorp gereden om iets te eten te halen bij wijze van late lunch. Want ik had al maanden geleden een wandeling geboekt in Arches, namelijk de Fiery Furnace walk. Elke dag mogen er 2 groepen mensen in van 25 personen. Toen ik boekte was er alleen nog plek ’s middags om 16.00 uur. Ik had i.v.m. de hitte liever een ochtendwandeling gehad maar helaas.

We moesten om 15.00 uur op z’n laatst het park in om er om 15.45 te zijn. Een ranger wachte ons op en begeleide de groep gedurende de tocht. Het was een wandeling van maar 2 mijl (3.2 km), maar het voelde als veel langer. De ranger nam de tijd om veel te vertellen over het park, en de flora en fauna. Het was een erg inspannende tocht met allerlei klim en klauterwerk. Ook springen over afgronden hoorde erbij, gelukkig liep  Milan meestal voor mij om af en toe een helpende hand toe te steken. Jurgen hield in de achterhoede ons groepje in de gaten. Yara dacht dat ze er moeite mee zou hebben, maar dat viel erg mee. De wandeling zou 3 uur duren, maar na bijna 4 uur kwamen wij het gebied weer uit. Moe (ik tenminste), maar voldaan.

Daarna zijn we het dorp ingegaan om te eten. We zochten iets nieuws, maar dat was nog niet zo’n succes. Het was er niet erg druk, en toen we  al zaten kwam er iemand ons bedienen in een T-shirt dat zo vies was, dat de kinderen het zelfs opviel. Ondanks dat hebben we wel lekker gegeten. Om 21.30 nog even naar het zwembad en nu lekker slapen. Morgenochtend om 8.30 worden we hier bij het hotel opgehaald om te gaan raften. Dat wordt het avontuur van morgen.