Vertrek richting SF via Pacific Coast Highway

Door De Ankertjes - 08-08-2008 08:50 Donderdag 7 augustus
Vanmorgen op tijd op en de boel vast een beetje opgeruimd, de kinderen bleven zo lang mogelijk liggen want die waren nog moe. Henk en ik zijn op ons gemak naar Starbucks gelopen voor een lekkere cappuccino aan de overkant van de straat. Toen we terug kwamen, 9 uur, waren de kinderen ook klaar voor vertrek. Ja we zijn deze vakantie altijd vroeg op, ik kan mij niet voorstellen dat dit zich thuis voortzet hoor, past niet echt bij ons maar ja deze vakantie is helemaal een beetje anders natuurlijk!
Eerst LA in om de auto spullen van Jerome op te halen, de eigenaar was vroeger naar de winkel gekomen, normaal gesproken gaan ze pas om 11 uur open.
Toen op pad, het eerste stuk was weer erg druk maar richting Venice Beach, ook wel Muscle Beach genoemd, werd het rustiger.
Wat een prachtige stranden, Santa Monica Beach met de Pier, Malibu Beach met de prachtige huizen het is allemaal even mooi. Bij Santa Monica hebben we zelfs dolfijnen gezien. In eerste instantie hadden we ze zelf niet gezien maar een meneer die zijn lunch nuttigde in het Palisades Park wees ons er op. Dit is een smal park van 2,5 kilometer met Palm bomen langs de Boulevard, veel mensen komen hier 's avonds op de bankjes van de ondergaande zon genieten.
Bij  Malibu Beach hebben we wat gegeten en toen weer gauw verder want het was inmiddels al half 3.
En we wilden graag al een aardig eind in de buurt van San Francisco komen.
De weg werd steeds smaller maar ook mooier en was weer zeer indrukwekkend.
Wat een prachtige uitzichten, weer een heel ander landschap, de temperatuur zakte ook gelijk behoorlijk. Hier hebben we walvissen gezien. Dit kwam waarschijnlijk omdat het tegen zonsondergang was. Onderweg keken we voor een camping maar die waren allemaal vol. Dit was ook onze enige overnachting die we niet hadden kunnen reserveren omdat we van te voren niet wisten hoe ver we zouden komen. We besloten dus maar gewoon verder te rijden.
Dit viel achteraf tegen zodat we noodgedwongen door moesten rijden naar Monterey waar we dus uiteindelijk pas om 9 uur aankwamen.
Gelukkig was daar nog plaats en eten hadden we deze keer ook bij ons om zelf klaar te maken dus zaten we om half 10 binnen te eten met de deuren dicht want voor het eerst sinds weken hadden we het koud! Dat wordt vast heerlijk slapen.
Morgen moeten we nog maar zo'n ruim 180 kilometer naar SF en de camper hoeft pas om 3 uur ingeleverd te worden dus we hoeven ons niet te haasten.