Helikoptervlucht GC en route 66

Door De Ankertjes - 04-08-2008 07:16 Zondag 3 augustus
Nadat we vannacht allemaal weer slecht geslapen hadden, AC aan dan weer uit, de camping was weer ongelijk en bij Cruise America zijn geen keggen bijgeleverd in tegenstelling tot Road Bear zijn we inmiddels achter, moesten we vanmorgen toch echt vroeg op want we wilden om 8 uur wegrijden richting Grand Canyon Airport.
Om half 9 moesten we daar zijn want om 9 uur stond de helikoptervlucht gepland.
Dit hadden we telefonisch de dag ervoor geboekt nadat we het thuis en ook de laatste dagen nagezocht hadden via internet, we vliegen uiteindelijk met Grand Canyon Airlines
Henk heeft lang getwijfeld vanwege zijn hoogtevrees, daar heeft hij de laatste weken regelmatig last van gehad, maar uiteindelijk gaan we toch gezellig met z'n viertjes!
Het was gelukkig niet zo bewolkt als gisteren maar ook niet helemaal helder jammer genoeg.
We moesten allemaal gewogen voor de juiste indeling van de heli, geen tassen enz mee, een briefje lezen met regels en dan mochten we plaats nemen totdat we geroepen werden.
Dit duurde niet lang, met ons in de heli zaten de piloot en een francaise waarvan de man met hun kleine kindjes niet mee ging.
De piloot, francaise en Chantal zaten voorin, daarachter zaten Jerome en ik met Henk in het midden.
Wat een geweldige ervaring, je weet niet wat je ziet en overkomt, zo mooi!
Hoe de Colorado ertussen doorkronkelt al 6 miljoen jaar en daardoor steile hoge kliffen en pieken heeft veroorzaakt. Met verschillende schaduwen en kleuren, het is heel bijzonder, en zeker om dat zo vanuit de heli te kunnen bekijken, we zullen dit niet gauw vergeten.
Ondanks dat Henk met het zweet in zijn handen zat vond hij het ook zeker de moeite waard.

Daarna zijn we onderweg gegaan via route 66, we zouden gaan rijden afhankelijk hoe laat we die afgereden zouden hebben gingen we of nog een keertje richting Las Vegas of gelijk door richting Los Angeles. Het werd uiteindelijk Vegas, dit keer aangereden via de Hoover Dam, eerst nog lekker de gezelligheid opgezocht en daarna een hotel.
Weer vanwege de warmte hier en in de hoop dat we allemaal weer eens een keertje lekker kunnen slapen. We hadden via de Capitool voor het Stratosphere Hotel gekozen, vorige week zaten we in het Imperial. Het Stratosphere zit aan het begin van de Strip zodat we morgen richting Los Angeles al snel op de snelweg zitten en heeft een enorm zwembad boven.
Morgen moeten we nu dus nog maar zo'n 400 kilometer rijden ipv de eerder geplande 800 kilometer.
De camper konden we dichtbij aan de overkant kwijt want die past natuurlijk niet in de parkeergarage.
De kinderen zijn gelijk naar het zwembad gegaan, wat een gigantisch bad met heel veel ligbedden!

's Avonds hebben we bij de Italiaan gegeten in het hotel, dit was erg lekker.
In het hotel zit overigens een Starbucks dus de kans is erg groot dat de dag morgen gaat beginnen met een heerlijk cappucinootje, nou ja -tje hier??
Voor de kinderen wordt dat waarschijnlijk een duik in het zwembad is al afgesproken dat hier trouwens al vanaf 6 uur 's ochtends open schijnt te zijn, nou dat gaan wij niet meemaken hoor!