Redwood Meadows Glacier-Park

Door Theo en José - 14-06-2022 06:32

12 juni 2022; op tijd opgestaan want we wilden om 11 uur in Redwood Meadows zijn en het was toch meer dan een uur rijden. In Redwood Meadows (een Indianenreservaat) woont de zoon van Theo met zijn gezin. We waren er mooi op tijd. Heel fijn voor Theo die de familie al een aantal jaren niet gezien had. Gezellig koffiegedronken en daarna hebben we een lange wandeling gemaakt door de rivierbedding met z'n vieren. De kinderen hadden geen zin in een wandeling. Een mooie tocht samen met de hond Georgie, een labrador, die het geweldig vond om in de rivier te springen en toegegooide steentjes en houtstammetjes te halen. Op de terugweg begon het te regenen. Nog even de was gehaald in de camper die Mariska nog mee gewassen heeft. Heel fijn voor mij. Daarna is Sebastiaan nog drie uur weggeweest voor de brandweer. Hij is vrijwillig brandweerman en werd opgeroepen. Wij hebben intussen de foto's gedownload. Gelukkig heeft Sebastiaan goede WiFi want het is soms heel moeilijk om dat op de campings voor elkaar te krijgen. Daarna met het gezin gegeten en toch weer vroeg naar bed want morgen hebben we een lange tocht voor de boeg. s'morgens de kids nog uitgezwaaid want die gingen met de schoolbus mee.
13 juni 2022; het heeft de hele nacht hard geregend. Ik ben gestart met rijden in de stromende regen. Na 200 km plensregen een lekkere kop koffie met een muffin bij Tim Horton. Hier heeft Theo het overgenomen. Toen wer he5 pas echt erg. Heel erge harde regen en de felle wind erbij maakt het zwaar om te rijden. En de camper geeft ook nog een raar signaal en de cruise controle is ook uitgevallen. Nog 225 km te gaan. Heel af en toe komen we een auto tegen. Inmiddels bij de grens en nu klaart het op. Na drie kwartier bij de grens, papieren invullen, kunnen we verder. De cruise controle is ook weer te gebruiken. Heel fijn. Nog 70 km te gaan. Het eerste gedeelte rijden we in droog weer. De natuur is weer heel anders dan in Canada. Prachtige vergezichten met alleen maar grasland waar soms hele kudden Bisons lopen. Echt de prairie. Ik heb wel een paar foto's gemaakt maar je kunt dat toch niet echt overbrengen. Je moet het zelf zien. En weer betrekt de lucht en weer noodweer. Harde wind erbij en alles rammelt. Nog 26 km te gaan. Het wordt weer droog. Verwachte aankomsttijd 16.30 u. Vermoeiende dag. Alleen een appel en een banaan gegeten. Geen mogelijkheid onderweg om iets te eten. We zijn gearriveerd op een hele luxe camping. Voor twee overnachtingen 330 dollar en dan hebben we nog 10% korting gehad. Inmiddels heerlijk gegeten in het restaurant op de camping en weer een hele leuke ontmoeting gehad, een familie, vader, moeder, opa en oma en kleindochter uit Zuid Afrika hadden een tafel naast ons. De ouders kwamen uit Johannesburg en de grootouders uit Kaapstad. Zij hadden er net 3 dagen Yellowstonepark opzitten. Een leuk gesprek. Zij konden ons een beetje verstaan en wij hun. Zij boden ons een toetje aan en toen ben ik snel naar de camper gelopen om een sleutelhanger te halen met 2 Nederlandse klompjes eraan. Ik had er een aantal meegenomen vanuit Nederland om bij speciale ontmoetingen weg te geven. Dat vonden zij zo leuk en de dochter nam hem meteen in. Maar nu komt het. Wij denken de kers op de taart niet te zullen meemaken want sinds vandaag is het park gesloten vanwege hevig noodweer met als gevolg kapotgeslagen bruggen en wegen.

Margriet Buijs 14-06-2022 10:09 {{button-62783}}

Ow jee, niet leuk noodweer. Echt een vakantie met veel avonturen. Rustig blijven en afwachten is het enige advies. Dan komt het vast goed! Sterkte!

Karin van de Wetering 14-06-2022 10:13 {{button-62784}}

O ja Jose en Theo het was vanmorgen op het nieuws…. Mooi wegblijven daar: kapotgeslagen wegen en flinke overstromingen..take care 🙈🙏

Frans Span 14-06-2022 10:23 {{button-62785}}

Spannend

Hans en Annette 14-06-2022 11:31 {{button-62791}}

Het zal wel een heel bijzondere hereniging geweest zijn daar in Canada. Zo te zien woont de familie in een mooi huis in een prachtige omgeving. En daarna moesten jullie door hevige regenbuien nog een hele afstand afleggen. Best erg inspannend. En dan wil je graag onderweg ergens even uitrusten en wat eten. Volgende keer wat extra lekkere hapjes mee voor onderweg, want alleen een appel en een banaan klinkt wel heel zielig...Maar wel grappig dat jullie Nederlands konden praten met die mensen uit Zuid Afrika. (Nog adressen uitgewisseld voor en bezoekje? ;-)

John en Marij 14-06-2022 15:25 {{button-62800}}

Hopelijk hebben jullie toch nog wat geluk en kun je er straks weer in. Is wel pech.

Minie, 14-06-2022 23:16 {{button-62821}}

Het is een vakantie met vele verrassingen. Spannend hoor.

Minie, 14-06-2022 23:17 {{button-62822}}

Het is een vakantie met vele verrassingen. Spannen hoor.

Ad kuijpers 16-06-2022 12:40 {{button-62897}}

Hoi, tja, dat kun je ook nog krijgen: slecht weer! Spannend om te lezen, maar wel prettig dat het toch goed is gegaan. Wel emotioneel om je familie terug te zien na zo'n lange tijd. Maar wel belangrijk.
Ik begrijp jullie gevoel; volgende week ga ik het meemaken om na 9 maanden de familie weer te zien, maar nu ga ik alleen. Simon gaat wel in gedachte mee.
Nog lekker genieten van jullie reis en veel lieve groeten van mij. Ad