Dag 17 & 18 - 2 en 3 oktober 2019

Door Robin van Vliet - 03-10-2019 20:44

Dag 17 & 18

2 & 3 oktober 2019

Los Angeles - thuis

Vanochtend werden we weer vroeg wakker van de wekker. Vandaag is de dag dat we weer naar huis gaan.

Gisteravond hebben Loek en ik de koffers al ingepakt en alle kastjes leeg gemaakt.

Vanochtend al het beddengoed van de bedden afgehaald en in plastic zakken gestopt. Nog even snel afwassen en broodjes smeren voor de middag. Daarna checken of alles ook echt leeg was. Keuken en wc nog even schoonmaken en alles aanvegen met een bezem.

Vuilniszak nog even weggooien, sleutels van het toilet/douche gebouw terug brengen naar het kantoortje en meteen uitchecken.

Loek heeft de camper weer afgekoppeld en daarna waren we weer good to go. Eerst nog een paar keer steken voordat we weer uit ons parkeervak waren.

Onderweg naar het verhuurbedrijf hebben we de camper nog even getankt. De rit duurde 5 kwartier, we moesten de hele stad doorkruisen. Het was erg druk in LA.

We waren eindelijk aangekomen bij het verhuurstation. We hebben in totaal 3700 kilometer met “ons” campertje gereden.

Een medewerker van het bedrijf liep een rondje om de camper en heeft de binnenkant grondig geïnspecteerd. Dat zag er gelukkig allemaal netjes uit.

Nog even een formuliertje invullen en dan waren we klaar hier. Daarna moesten we ons huisje achterlaten, we hadden hem graag meegenomen als handbagage naar huis.

We hebben nog even lekker buiten gezeten bij het verhuurbedrijf. We hadden namelijk alle tijd van de wereld. Onze camper moesten we voor 11u inleveren en ons vliegtuig vertrekt pas 19:05u. In de tussentijd kan je nergens heen met al je bagage.

We hebben een Uber besteld, die was binnen 6 minuten bij ons. Even puzzelen waar we alle koffers gaan laten in de Uber. Maar het is gelukt mede dankzij Loek zijn puzzeltalent. De Uber chauffeur stond er zelf ook van te kijken dat alles paste.

Daarna onderweg naar LAX (vliegveld van Los Angeles), door de files en protest acties op het vliegveld duurde het erg lang voordat we op het vliegveld waren.

Eenmaal aangekomen hebben we eerst nog even onze boterhammen opgegeten, want die mogen we niet meenemen naar de terminals.

Daarna inchecken en langs alle beveiliging. We moesten zelfs langs een drugshond lopen en die ging ons dan snel besnuffelen.

Eenmaal aangekomen bij onze gate (156) zijn we eerst thee, koffie en cake gaan halen bij de Starbucks.

Bij de Starbucks hebben ze lekkere lounge stoelen, dus zijn we daar neergeploft, het lange wachten kan beginnen.

Om 17:45u zijn we bij The Panda Express gaan eten. Dit is een Chinees take away restaurant. Het eten was heerlijk, James heeft ook lekker zitten smikkelen.

Iets voor 19u mochten we eindelijk aan boord. Na een kleine 10u vliegen kwamen we aan in Frankfurt. Het was inmiddels vroeg in de ochtend voor ons (LA time) maar in Frankfurt was het al 14:15u.

Nog 2 uur moeten wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Deze vlucht duurde ruim een uur.

We waren eindelijk weer in Nederland. Wat een lange reis.

Mijn moeder kwam ons ophalen van Schiphol.

Na 18 dagen te hebben gereisd, zijn we eindelijk weer thuis.

A special thanks to mijn moeder Ria, die ons heeft weg gebracht naar Schiphol en ons ook weer heeft opgehaald en die ook nog eens al die dagen super goed voor onze poezen Els en Evy heeft gezorgd. Bij thuiskomst zagen dat mijn moeder had schoongemaakt, boodschappen had gedaan voor ons en dat er een bloemetje op tafel stond. Onze dank is groot.

Ons avontuur was in 1 woord, GEWELDIG. Dit hadden we voor geen goud willen missen. We hebben ons bewogen door de lucht, over het water en natuurlijk over de weg. We hebben 4 staten doorkruist, op 10 verschillende campings gestaan en zijn de meest mooie natuur en landschappen tegengekomen. De steden waren ook te gek. Wij hebben herinneringen voor het leven gemaakt.

James heeft het ook enorm goed gedaan, wat een held.

En als kers op de taart gaan Loek en ik nu als verloofden van elkaar door het leven.

Nu nog even een paar dagen vrij en lekker uitrusten thuis.

Aanstaande maandag begint het ‘normale’ leventje weer voor ons, dan gaat iedereen weer naar z’n werk en naar school toe.

Wij gaan nog even nagenieten van deze prachtige reis.

“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.”