Dag 16 - 1 oktober 2019

Door Robin van Vliet - 02-10-2019 07:36

Dag 16

1 oktober 2019

Los Angeles

Ja ja, vanochtend alweer vroeg opgestaan. Vandaag gaan we namelijk naar Los Angeles toe.

Loek is vanochtend naar Del Taco gelopen om breakfast taco’s te halen. James wilde graag boterhammen met jam. De taco’s waren heerlijk.

Na het ontbijt wilde we een Uber bestellen via de app. Maar toen deed onze credit kaart opeens moeilijk en konden we geen Uber bestellen. Na een belletje met de bank in Nederland, was het probleem met de credit kaart snel verholpen en konden we nu echt een Uber bestellen.

Onze Uber was binnen een paar minuten bij ons en bracht ons in 25 minuten naar de Walk of Fame. De straat vol met winkeltjes, entertainment en natuurlijk de beroemde sterren op de grond.

Wauw, gaaf om hier nu in het echt te zijn.

Bij aankomst eerst tickets geregeld voor de hop on - hop off bus. Met deze bus komen we langs alle belangrijke delen van de stad, inclusief tourgids doormiddel van oordopjes.

Je kon kiezen uit 3 tours: Hollywood tour, Santa Monica tour en Downtown LA tour. We hebben er voor gekozen om niet de Downtown LA Tour te kiezen maar wel de andere 2 tours.

We zijn eerst nog even langs de sterren gelopen, maar er liggen er zo veel, dat we ze niet allemaal hebben kunnen zien.

We hebben wel de bekende Hollywood sign in de verte op de heuvels zien liggen.

Ondertussen liepen we langs het Chinese theater.

Het theater is het meest bekend van enkele tientallen betonnen tegels waar diverse beroemdheden hun hand- en voetafdrukken met een persoonlijke boodschap in het natte cement hebben achtergelaten.

Daarna zijn we op de bus gestapt. Op de Hollywood lijn, waar we uiteraard veel studio’s (oa. Filmstudio’s) tegen kwamen.

We zijn ook langs de duurste winkelstraat van Amerika gereden: Rodeodrive en daarna reden we de dure wijk Beverly Hills in.

Via de Santa Monica Boulevard moesten we overstappen op de Santa Monica Lijn. Na 20 minuten konden we op de volgende bus stappen, die ons eerst naar Venice Beach reed.

Eenmaal aangekomen in Venice zijn we eerst even iets gaan eten. Daarna zijn we het strand opgegaan. Wat een prachtig groot strand gelegen aan de Pacific Ocean. 10 maal mooier dan de Nederlandse stranden vind ik.

Op het strand van Venice staan diverse strandwacht huisjes, waar onder andere de serie Baywatch is opgenomen.

Er was ook een speeltuin aanwezig, daar heeft James ook nog even lekker gespeeld.

Daarna zijn we de boulevard weer opgegaan en na een tijdje zijn we weer terug gelopen naar de bushalte.

We moesten 15 minuten wachten en toen kwam de bus, die bracht ons naar Santa Monica Pier.

Een hele gave pier met restaurantjes en een kermis/pretpark terrein waar genoeg te doen was. Gaaf, dit zie je normaal gesproken alleen in films.

Het weer was ook heerlijk, strak blauwe lucht, 23 graden, maar de zon lijkt wel feller te schijnen hier, het was bloedheet. Weinig schaduw plekken op Venice Beach en Santa Monica. Ondanks dat we ons hadden ingesmeerd, zijn Loek en ik toch weer verbrand. James is gelukkig niet verbrand.

Na een tijdje te hebben rondgehangen bij de pier zijn we weer terug gelopen naar de bushalte. We moesten een half uur ik de felle zon wachten tot de bus er was. Toen weer doorgereden naar de kruising waar we weer op de Hollywood lijn moesten stappen. Daar ook weer een kwartier op bus gewacht. Toen de bus er eindelijk was, stonden we op en liepen met z’n drieën naar de bus. Het was best wel druk. Komt er opeens een aardige toerist met Loek z’n portemonnee aangelopen “sir, you lost your wallet”.  O my god, wij schrokken ons wild. Gelukkig bestaan er ook eerlijke mensen, want alles zat er gelukkig nog in. Loek z’n portemonnee was tijdens het wachten op de bus uit z’n broekzak gevallen.

We hebben er heel lang over gedaan met de bus om weer bij de Walk of Fame uit te komen. Het was enorm druk in LA. Gelukkig was er genoeg te zien en genoeg informatie over de stad te horen.

Toen we eindelijk weer bij de Walk of Fame waren aangekomen was het al schemerig aan het worden en kregen we best wel trek.

We hebben ergens een hapje gegeten in Hollywood en hebben daarna weer een Uber geregeld die ons in 25 minuten weer bij camping bracht.

James lekker naar bed gebracht en wij hebben de koffers alvast weer een beetje ingepakt en kasten uitgeruimd. Want dit wordt namelijk ons laatste nachtje in de camper.

Morgen moeten we onze camper inleveren en in de avond vliegen we weer huis toe.

Ria 02-10-2019 07:49 {{button-60837}}

Oei schrikken, wat fijn dat die aardige eerlijke man die portemonnee vond. Pfffff. Heerlijk om al die avonturen te lezen. Jammer voor jullie dat het er weer opzit. Hoop dat jullie wel in die kleine VW Fox durven stappen na die grote camper 🤣.

Tanja 02-10-2019 07:59 {{button-60839}}

Jullie hebben een prachtige vakantie gehad, met veel plezier heb ik iedere dag jullie reisverslag gelezen.
Fijn dat James het ook zo naar zijn zin heeft gehad, ik wens jullie een goede terugreis.

Marielle Hoefsmid 02-10-2019 08:52 {{button-60841}}

Wat een geweldige reis Robin, wel jammer voor jullie dat er alweer een eind aan komt! Ik vond je dagelijkse verslagen leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie een veilige terugreis hebben! En geniet nog even goed van de laatste dag!

Miriam 02-10-2019 09:53 {{button-60843}}

Wat hebben jullie een geweldige reis gehad!! Ik vond het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen! Een goede terugreis en tot snel!!!

Henk en Meta 02-10-2019 10:22 {{button-60844}}

Dat was schrikken, maar gelukkig goed afgelopen, nu weer naar jullie kleine kikkerlandje vliegen, het was elke morgen een leuk lees kwartiertje maar......... gelukkig hebben wij de foto's nog.

Hanneke 02-10-2019 11:36 {{button-60845}}

Op dit moment dat ik dit schrijf liggen jullie nog te slapen, laatste nachtje in de camper. Wat een mooie dag hebben jullie ervan gemaakt in LA. Wij hebben ook een gedeelte gezien maar dan van de andere kant van hoe het is om daar te wonen. Jullie hebben een hele mooie afsluiting gemaakt van jullie vakantie, een vakantie om nooit te vergeten en nog lang over na te praten en te dromen. 😘