Dag 17 - de 4e dag in New York - 's ochtends Fietsen in Central Park de rest van de dag staat nog open.

Door Dolendal - 09-09-2019 15:30

Om 12 uur hebben we een fietstocht met gids door Central Park geboekt. We kunnen dus uitslapen maar de dag begint slecht. Voor Gj  tenmiste. Bij het opstaan is ze lang niet fit. Had gister al een schorre stem maar is vandaag bijna niet meer te verstaan. Het voelt alsof ik wat verhoging heb, de keel voelt aan als schuurpapier, praten kost moeite, alles kost moeite. Toch ga ik mee, want Central Park wil ik toch niet missen. We zijn er langs gelopen maar het is zo groot en er is zoveel te zien. Bovendien kan ik fietsen, hoef ik niet te lopen dat vergt misschien minder energie. Foute inschatting. Central Park blijkt heuvelachtig er is bijna geen vlak stukje asfalt. Voormij is het afzien. We gaan met de metro naar boven. Van de 47ste naar  de 101ste straat. Naar het Hostel aan de Amsterdam Avenue. Hier zien we niets wat op een fietstenstalling of fietswinkel lijkt? Jetske gaat maar eens bij het hostel naar binnen en het blijkt dat we er achter moeten zijn. Hier staat inderdaad op een parkeertereintje een container waar fiesten uit worden geladen. Ook staat daar de rest van de groep die meefietst. We hebben een leuke vrouwlijke gids. Ze blijkt een expat. Haar man werk bij Tommy Hillger en ze wonen ergens bovenin Manhattan. Jetske weet meer want ze heeft veel aan haar gevraagd. We fietsen bij het hostel weg nog even door de wijk en gaan dan Central Park in. En dan zakt bij mij de moed in de schoenen. Het ging al niet zo lekker maar nu blijkt dat central park bijzonder heuvelachtig is. Ik krijg de trappers haast niet rond. Bij de eerste stop overweeg ik om terug te gaan naar het hotel. Maar jetske zegt: Je moet achter de gids fietsen. Die raad volg ik op hopend dat het dan beter gaat. We komen langs verschillende bekende plekken.: Het Belvedere Castle, Sheep Meadow, Bethesda terrace, Strawberry fields en het resevoir. Prachtig groot park. Een oase van rust in die grote stad. Per fiets is het handig want dan kun je veel meer zien dan lopend te voet want het is 4 kilometer lang. Na dik 2,5 uur zijn we terug bij de containers. We hebben nog een hele middag voor ons. de Dollies willen graag naar het Defensie museum dat wat ze gister bij de High Line hebben gezien. Bennie B gaat mee. Ik ga met de kinderen terug naar het hotel en duik het bed in. De kleine B's gaan lekker chillen voor/achter de ipad. s'Avonds gaat het iets beter en we gaan met z'n allen weer eten bij de galaxy. Het is onze laatse avond in NYC !!