Dag 9 - Naar Toronto en Er is er 1 jarig !

Door Dolendal - 04-08-2019 17:12

Na een goede nachtrust gaan we tegen 10 ontbijten in het hotel. Het valt ons mee wat er te krijgen is. Boterhammen, ei er is genoeg. We zorgen voor een goede bodem zodat we de ver de dag in kunnen. We feliciteren de jarige job en ontvangt verjaardagscadautjes. Onze Bennie Dal is jarig. We mogen hem verder vandaag niet extra in het zonnetje zetten. Had nog allerlei snode plannen voor in het vliegtuig maar we beginnen maar nergens aan. Een shuttlebus van het hotel brengt ons naar het vliegveld. Gisteren na aankomst hebben we gelijk de auto’s weggebracht dan hoeven we vanochtend hier niet vroeg voor op te staan en met z’n allen al heel vroeg naar het vliegveld. De auto huur je per 24 uur en die was om 9 uur ‘s ochtends voorbij. Onze vlucht vertrekt pas om half 2 we zouden dan meer dan 4 uur op het vliegveld moeten wachten. Omdat hotel een shuttle bus heeft trekt uitslapen meer. We hadden in het hotel al ingecheckt en voeren onze bagage, met enige hulp van een grondstewardess zelf af. Een Dolkoffer weegt 2 ons te zwaar en gaat niet door. De jassen eruit en dan verdwijnt deze ook via de band achter de klapdeurtjes. Dan door de douane, altijd een dingetje. Kom je er in 1 keer door of ....? Ook hier moet er erven langs het lichaam van een Dolpassagier worden gefouilleerd maar gelukkig niets aan de hand. Alle tassen mogen verder dichtblijven. We hebben nog een 3 kwartier voor het instappen en nemen een lekker Starbucks. We stappen in en zitten fijn achter in het vliegtuig. Hij is bloedje nieuw en lekker ruim. De vlucht kent wat turbulentie maar het is niet meer dan af en toe wat schudden. Gelukkig nog geen luchtzakken gehad. Die heb ik ook nog maar niet genoemd waar Rosan en Stefan bij zijn. Ze vinden het nog steeds allemaal maar spannend genoeg. De avond valt in Toronto als we na een vlucht van 4 uur en een kwartier landen. Het is half 9,  vandaag is onze dag 3 uur korter. Jetske had uitgezocht dat we met de trein en nog een stukje taxi naar ons hotel konden. Dat verloopt inderdaad reuze soepeltjes en tegen 10, half 11 zijn we in het hotel. Daarna gaan we opzoek naar iets te eten. Het wordt een burgerrestaurant ( alweer) deze zijn 24-7 open). De jongens gaan nog even ergens iets drinken. Rest gaat naar t hotel en naar bed.

Jetske 04-08-2019 17:43 {{button-59317}}

Nb. Wat heeft Gerriejanne het hele reisprogramma toch goed in elkaar getimmerd, braaf volgen wij het gemaakte programma en alles zit mee. In het airporthotel hadden de Dollies de beste en schoonste kamer dus uitgerust vallen we het ontbijt aan voor een flinke bodem. Wel uitkijken want de avond ervoor aten we bij een goede Italiaan en waar Bennie Dal keurig het normale bord koos wou Bennie Dol het grote bord want: ij ad onger as un beere. En ja hoor, de ongerige beere had de hele nacht last gehad van zijn grote spagetti carbonara. Hij was verpenst....(is dat eigenlijk een typisch Gellemuniger woord?) Uitgeslapen gaan we de shuttlebus in en na een fijne vlucht met mooie films ,Lady Gaga met Bradley Cooper, komen we in Toronto aan. Op zoek naar de Union Pearson trein, dat zou een ruime, snelle trein nr de stad moeten zijn. Maar ho stop...Bennie Dol zijn bril ligt nog in the plane, hij op een draf terug, komt weer bij ons "ik moet mijn instapkaart met stoelnr hebben" Helaas Bennie, die had je weggegooid, je schoonde je portemonnee op in the plane, weet je nog. Dus met de instapkaart van Jetske opnieuw poging wagen en met handen en voeten aangeven I sit in the same rij. Bril niet meer boven water. We hebben nu een kippig persoon op sleeptouw die de bril van mij en Gerriejanne moet lenen. Specsavers , we're coming!

roelie 04-08-2019 18:29 {{button-59318}}

Dag allemaal, ik (Jannie) neem het stokje maar even over van mam.
Het wordt even net iets te ingewikkeld voor haar, en op de
tablet typen en op de mobiele telefoon.

Mama vindt het fantastisch mooi om allemaal te lezen en te zien.
Wat beleven jullie weer veel zeg, jullie moeten maar weer een
avond organiseren net als bij de Afrika reis, dat kun je toch wel doen?
Zal wel even werk zijn, maar dan hebben we ook weer wat!

Verder nog een goede reis gewenst, voorzichtig aandoen hoor,
want de 'kindertjes' moeten ook overal maar mee naar toe.

Groeten van,
mama
Aart en Jannie

Janny 06-08-2019 21:50 {{button-59421}}

Wat een super mooie reis
Heel veel plezier nog samen
Groetjes Janny

Laura Doldersum 09-08-2019 15:42 {{button-59526}}

Och, och, och. Laten we het maar bekijken door een roze bril. Een kleinigheidje houd je in ieder huwelijk (maar foiiii pap, wat raak je ontzettend veel kwijt!).