Dag 25: Alcatraz

Door Elbert, Anouk & Ivey - 04-07-2019 07:20

De wekker voor de laatste keer gezet deze vakantie. We moesten op tijd opstaan om te ontbijten en een Uber te nemen richting pier 33. Om 8:30 uur stonden we in de rij om 15 min later de boot te nemen richting Alcatraz. Op het gevangenis eiland aangekomen liepen we meteen naar boven richting de gevangenis zelf. Daar was een audiotour in het Nederlands die vertelde hoe het leven was zowel gezien door de ogen van gevangenen als bewaarders. Ook Ivey zette we koptelefoon op. Zij lag vrij vlotjes te slapen in buggy  en wij volgden de tour door gevangenis heen. Erg indrukwekkend allemaal en erg mooi om zo de verschillende verhalen te horen. Na audiotour hebben we zelf nog beetje eiland verkent en zijn we richting biot gelopen om terug naar vaste land te gaan. We hebben even heerlijk geluncht op pier 39 om vervolgens bij pier 43 fietsen te huren. Ivey achterop bij Anouk en ik de rugzak om. Buggy konden we achterlaten bij fietsverhuur. We zijn langs de kust gefietst richting de Golden Gate brug. We zijn er niet opgewekt maar hebben vlakbij aan het water wat foto’s genomen. Daarna zijn we net wind in de rug terug gefietst. Ondertussen was het bijna 14 uur en Ivey had, op Alcatraz na, niet geslapen. Dus besloten we Uber terug te nemen naar hotel. Daar Ivey in bed gelegd en wij gerelaxed. Om 16:30 Ivey wakker gemaakt zodat we lopend door stad heen een eettentje konden vinden. We liepen als maar verder en konden niet zoveel leuks vinden. Totdat we uiteindelijk weer bij water kwamen om daar in restaurantje heerlijk te eten. We zijn weer langs water gelopen en in diverse souvenirs winkels wat leuke dingen gehaald. De tijd vliegt hier echt want het was zo 20 uur. Tijd om terug te gaan voor Ivey. Dus Uber gepakt en via Lombard street terug gegaan naar hotel. Daar Ivey op bed gelegd en wij weer gerelaxed. Morgen gaan we eerst uitslapen om dan waarschijnlijk met cable car en hop on hop pff bus te toeren door de stad en ‘s avonds Independence day te vieren.