Dag 7: Heerlijk kamperen

Door Elbert, Anouk & Ivey - 16-06-2019 05:52

Jullie raden het al, jawel om 6:15 uur was iedereen wakker en hebben we nog met z’n 3-tjes gerelaxed in bed. Tijd om op te staan en op weg naar Zion National Park (NP). Na ontbijt hebben we opgeruimd en afgekoppeld. Ivey nog paar keer van glijbaan en op weg maar weer. De bedoeling was om met de snelweg I-15 via Valley of Fire state park te rijden naar Zion NP. Maar navigatie zag dat er een file was dus werden we geleid door Lake Mead NP. Net onderweg kwamen we er nog achter dat we via, het welbekende History-programma, Pawn Stars konden rijden dus dat maar even gedaan. Ik de camper even op parkeerplek gezet en Anouk eruit om wat foto’s te schieten. Er stond een hele rij voor de deur dus maar niet naar binnen. Snel onderweg maar weer. We kwamen bij tolpoortje van Lake Mead NP daar meteen maar Nationale Parkpas gekocht zodat we verder bij nationale parken geen entree hoefden te betalen. Wat een mooi wijds uitzicht was het toch, heerlijk om doorheen te rijden. Ivey lag alweer heerlijk te slapen dus lekker doorgereden naar Valley of Fire state park. Daar moesten we wel entree betalen omdat dit een state park is en geen nationaal park. Bij visitorscenter even gestopt en naar binnen gegaan. Daar zag je hoe het in miljoenen jaren gevormd is tot het nu is. Ook hadden ze 2 slangen gevangen en  in terarium gedaan. Nadat gezien te hebben hebben we op parkeerplek in camper wat noedels opgewarmd en gegeten. Heerlijk is het dan toch als je een camper tot je beschikking hebt. Na de lunch gingen we weer op pad. Nu wel over de I-15, we konden ook niet anders. We moesten nog wat boodschappen doen en toch maar ook tanken, al hoewel tank nog halfvol zat. We zouden geen elektra hebben op park en zouden generator moeten gebruiken. Na getankt te hebben en boodschappen gedaan (heerlijke beefsteak en marschmellows ook) gingen we op weg voor laatste 45 min. Het landschap begon te veranderen met bergen met rode en witte lijnen erin. Weet niet hoe precies te omschrijven maar kijk maar naar foto’s. Net voor de camping gingen we officieel nationaal park in, ja ja, onze camping ligt in het park. Daar aangekomen zagen we net voor oprijden dat er geen generatoren mochten draaien!! Nee toch, wij zijn ondertussen met de temperaturen gewend aan airco. Dus toch maar navragen, er was wel elektra maar niet stromend water of riool. Dus water uit watertank camper en morgen vuile water uit vuilwateremmer tank lozen op 1 verzamelpunt. We kwamen uit bij onze plek, echt een fantastische ruime plek met fire-pit en picknicktafel. Rond om ons heen lagen de mooie bergen en we beseften dat we op een hele mooie camping zaten. Snel camper goed en recht gezet. Luifel uit en stoeltjes buiten. Ondertussen was Ivey druk buiten aan het spelen met diertjes en bal. We gingen ons klaar maken om te eten, ik de BBQ aangestoken en Anouk het vlees vast kruiden en salade maken. Vlees en mais op de BBQ en dat was zo klaar. Echt heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht om ons heen. Vlakbij liep ook klein riviertje waar we kinderen hoorden spelen, dus Ivey na eten zwempak aan en ik mijn zwembroek. Wat was het water koud dus alleen beetje pootje baden en armpjes nat gemaakt. Andere kinderen sprongen erin en slingerden met touw over water en lieten zich erin vallen. Na zwemmen/pootje baden Ivey onder de buitendouche gezet (ja ja, de camper heeft heerlijke buitendouche). Binnen haar slaapzak aan en klaar gemaakt voor bed waar ze snel in slaap viel. Wij zijn buiten, waar ondertussen de temperatuur heerlijk is, lekker gezeten met Corona en heb ik het vuur nog een opgestookt voor marschmellow met koek en chocolade. Het moet niet gekker worden. Het is ondertussen behoorlijk donker aan het worden dus wij gaan zo naar bed om morgen in de ochtend te gaan lopen  in Zion NP, in de middag gaan we dan naar Bryce Canyon wat zo’n 150 km maar hier vandaan ligt dus korte reisdag. Ik zou zeggen tot morgen vanuit Bryce Canyon met het verhaal uit Zion