26 juni 2019

Door Verbruggen - 27-06-2019 08:40

Om kwart voor 7 ging onze wekker. Wakker worden, opstaan, aankleden en de koffer inpakken, want we moeten weer op tijd weg vandaag. Om half 8 zijn we vertrokken. Tussendoor nog eventjes tanken en op zoek naar een ontbijt. Dat ontbijt hebben we niet gevonden. Dus door gereden naar de veerboot waar we om half 9 al waren. Eigenlijk hadden we de boot van 10 uur geboekt, maar we mochten al mee met de boot van 9 uur. We hebben dus niet lang hoeven wachten. Op de boot hebben we wat ontbeten en hebben er rustig gezeten en rondgelopen. Om half 11 kwamen we aan, aan de overkant. Hier is het wat drukker op de weg en we kwamen pas rond 12 uur bij het hotel aan, dit ligt midden in de stad. Waar moeten we onze auto toch kwijt, we hebben hem tijdelijk voor het hotel gezet. Gelukkig konden we meteen inchecken. We hebben onze hele auto leeggehaald en alles op onze kamer gelegd. Daarna zijn we onze lunch gaan halen bij de Starbucks en zijn we terug gelopen naar het hotel waar we deze opgegeten hebben. Iets voor 1 uur zijn we vertrokken op zoek naar een parkeerplaats, dit was echt heel moeilijk, want je kunt hier overal maar parkeren tot 6 uur en dan moet je weg na 2 uur zoeken hebben we onze auto geparkeerd in Stanley Park, hier mag hij tot vanavond 11 uur staan en we willen er vanavond toch heen. We waren echt chagrijnig, wat een ... stad. We zijn langs de kade naar het centrum gelopen, onderweg hadden we een ijsje gekocht, want dit hadden we wel verdient. Daarna kwamen we bij de olympische vlag en daarna bij Canada place, hier staan alle cruiseschepen. Daarna zijn we naar de Vancouver Lookout gegaan. Dit is een toren met een uitzichtpunt. Hier hebben we rond gelopen en foto’s gemaakt van het uitzicht. Daarna kwamen we langs de Galary of Art en toen het ongeveer kwart over 5 was zijn we gaan eten. Papa at weer spareribs en Marieke en Rianne aten voor de laatste keer een burger. Het smaakte gelukkig erg lekker. Daarna hebben Marieke en Rianne samen nog een toetje gegeten en daarna zijn we doorgelopen naar een kerk. Helaas stond deze in de steigers en dus zijn we terug gelopen naar het hotel. Hier hebben we even gerelaxed en zijn om kwart over 8 weer vertrokken richting Stanley Park. Daar aangekomen begon het te regenen. Maar wij diehards bleven staan om de foto van de skyline te maken. Uiteindelijk zijn we om half 11 weer vertrokken en bij het hotel aangekomen hadden we geluk, we konden parkeren voor de deur. Tot morgen 9 uur kunnen we hier gratis staan. Nog even wat rommelen en dan gaan slapen.

Morgen vertrekken we weer. Om 17.45. Vluchtnummer KL682.

We landen vrijdag als het goed is om 12 uur.