5 juni 2019

Door Verbruggen - 06-06-2019 04:36

Vanmorgen lekker uitgeslapen. We werden rond half 8 uur wakker en zijn toen rustig opgestaan. Koffers pakken en alles opruimen. We hebben eerst de koffers naar de auto gebracht en hebben daarna de rest van onze spullen gehaald. Uitchecken en rond kwart voor 9 reden we weg. Eerst even naar de winkel. Hier hebben we broodjes gehaald voor ons ontbijt en de lunch. Een stuk goedkoper dan ontbijten in het hotel. Even koffie en warme chocolademelk halen bij de Starbucks en dan gezellig buiten ontbijten. Rond half 10 nog even tanken en dan zijn we klaar voor vertrek. Onderweg zijn we nog een keer gestopt in Glacier National Park. Marieke wilde daar nog even een foto maken van het Roger’s Pass Summit Monument. Alleen eerst stonden er toeristen voor en daarna een tuinman die daar alles rustig ging maaien. Dus maar even wachten in de auto. Toen de tuinman klaar was. Heeft Marieke vlug een foto gemaakt en konden we weer verder. Het is vandaag veel kouder dan gisteren. Nadat we Glacier National park uit reden werd de klok een uur naar voren gezet. Rond kwart over 11 nieuwe tijd zijn we eventjes gestopt. Even naar het toilet en beentjes strekken en daarna weer verder. We komen steeds dichterbij de Rocky mountains. Net voordat we er in zouden rijden moesten wij afslaan naar Radium Hot Springs. We konden de Rocky Mountains mooi aan onze linkerkant zien liggen. Om kwart over 1 was het tijd voor de lunch. We hebben onze broodjes opgegeten in een picknick area. Het smaakte goed. Daarna door, op naar ons hotel. Onderweg nog een keer gestopt om een foto te maken en rond half 3 kwamen we aan bij het hotel. We hebben ons ingecheckt en zijn naar de kamer gegaan. Ook deze ziet er weer goed uit. Even een halfuurtje rusten en dan op naar de hot spring. Dit is een zwembad dat verwarmd is met natuurlijk warm water. Het water was 39 graden. Heet dus, we hebben er een half uur driekwartier in gezeten en zijn ons toen weer gaan omkleden, want dan ben je er ook wel klaar mee. Papa was er gewoon een beetje dol van geworden van dat warme water. Het zit er wel mooi tussen de rotsen in Kootenai National park, maar we hebben ook vandaag geen wilde dieren gezien. Rond 5 uur waren we terug in het hotel en zijn we gaan douche. Rond 6 uur zijn we gaan eten bij Salzburg restaurant. Schnitzel dus. Het smaakte goed. Gelukkig beter dan de muziek die er gedraaid werd. Allemaal Duitse liedjes (al vond papa de muziek wel goed). Na het eten zijn we even naar de winkel gegaan. Hier hebben we belletjes gekocht en bearspray. Broodjes hadden ze hier niet, op naar de volgende supermarkt. Ook hier hadden ze geen verse broodjes, dus we hebben uiteindelijk muffins gekocht voor morgen vroeg, want we willen dan vroeg vertrekken. Toen we terug liepen vroeg Rianne zich af of de bearspray wel in het vliegtuig mocht en waar we deze anders kunnen inleveren. Papa en Rianne zijn daarom even terug gelopen. De man van de winkel wist het ook niet en dus hebben ze hem terug gebracht. Om kwart over 8 waren we weer in de kamer. Daar hebben we nog even gerommeld en zijn op tijd gaan slapen, want morgen gaat de wekker vroeg.

Morgen hebben we een wat langere weg voor de boeg en gaan we naar Waterton National park.