zaterdag 22 sept. Van Durango naar Pueblo South/Colorado City

Door Jaap en Karin van Roshum - 23-09-2018 05:25

Al weer zaterdag. De tijd vliegt hier in Amerika, maar dat zal bij jullie niet anders zijn. Voor deze dag stonden de Great Sand Dunes (grote zandduinen) in de buurt van Alamosa op het programma. Want we begeven ons inmiddels richting Denver. Vanuit Durango weer veel mooie uitstapjes onderweg b.v. in Pagosa Springs, waar we de koffie hebben gedronken. Aan de overkant zaten mensen in warmwaterbaden, (hete bronnen),behorend bij een prachtig hotel. Maar het stinkt wel (sulfer) naar verrotte eieren Als je er maar lang genoeg bent, ruik je het niet meer. Verderop over de Wolf Creek Pass met een hoogte van 3309 m.ondertussen weer genietend van de prachtige kleuren. Op de Wolf Creek Pass raakte Jaap even in gesprek met twee motorrijders, waarvan de één wel op sinterklaas leek (lange baard) maar in plaats van een mijter had hij maar een zakdoek op zijn hoofd geknoopt. Hebben we al eens eerder geschreven over de vele schroothopen langs de weg, vandaag reden we langs kilometers lange wagons (op de rails) die niet meer in gebruik waren. In een mooie plaats, Monte Vista,(heel veel groen)  hebben we in een groot park de lunch gebruikt. We eten momenteel veel banaan op brood, lekker hoor. De hagelslag is bijna op en is hier niet te koop. Thuis eten we altijd de laatste boterham (zowel 's morgens als 's middags) met hagelslag. Tja, dat zal hier dan wel jam worden, denk ik. Rond 14.30 uur kwamen we bij het bord richting Great Sand Dunes, maar moesten, van de weg af, nog 16 mijl (ruim 25 km.) rijden om bij de ingang van het park te komen, Eigenlijk vonden we het veel te laat worden en aangezien Jaap niet zo gek is op zand (houdt op het strand ook het liefst z'n schoenen aanwink) hebben we maar besloten om door te rijden. We moesten ook nog een camping voor twee nachten opzoeken. En aangezien wij maandag graag naar Colorado Springs gaan en dat ook nog een behoorlijke afstand zou zijn vanaf de Sand Dunes, zijn we alvast maar een eind verder gegaan dan de bedoeling was. Daardoor hebben we bij de thee (fris) stop lekker een tijdje(45 min.) in onze stoeltjes gezeten en ja, dan vallen de oogje wel eens even dicht .Zon in je gezicht (veel) wind om je oren, dan wil het wel. Toen we bij de stopplaats aankwamen, stonden daar weer dezelfe twee motorrijders, die we 's morgens ook al hadden ontmoet.  Zoals jullie op een paar foto's kunnen zien, hebben de bosbranden deze zomer behoorlijk veel schade aangericht aan de bomen. Ook hier een droog voorjaar/zomer geweest en nog steeds droog.  We hebben deze dag een afstand gereden van 411 km. en staan op een mooie KOA campground. Allen een goede zondag toegewenst.