Dag 1 Schiphol - Chicago

Door Rob en Rosy - 04-04-2018 06:55

Hi Folks. Hier dan het eerste verslag. Maandag 2de paasdag in alle rust met de auto richting Schiphol gereden. Daar hebben wij overnacht bij vd Valk. 'S morgens na het ontbijt om 07.20 uur de shuttlebus naar de luchthaven en om even na acht uur waren wij ingecheckt en door de douane. Om  11 uur de vlucht en ook die vertrok netjes op tijd. So far so good tot vlak voor de kust van Canada. Eerst een knal, toen een beetje gerommel en alle stroom uit. Even later de melding dat een van de motoren was uitgevallen en wij voor een noodlanding moesten uitwijken naar een luchthaven in New Foundland. Dat was een bang half uurtje maar uiteindelijk zijn we veilig geland op de luchthaven in Happy Valley Goose Bay. Een klein nationaal vliegveld met enkel een paar hangars in the middle of nowhere. Helaas mochten wij het vliegtuig niet verlaten en hebben wij uiteindelijk 7 uur op een vervangend vliegtuig moeten wachten. En ja, zonder ook maar een stap naar buiten. Na het omladen van de koffers en overstappen van de passagiers gingen wij na 8 uur weer de lucht in. Toen nog 3,5 uur naar Chicage waar wij om 21 uur lokale tijd zijn aangekomen. Gelukkig ging de uitcheck snel en hadden wij binnen 5 minuten een uber. Hotel was nog een half uur rijden. Ingecheckt, snel naar de overkant voor een hap bij de Taco Bell en toen het bed in. Helaas de eerste middag Chicago moeten missen maar uiteindelijk blij dat wij veilig zijn aangekomen. Morgen gaan wij het dubbel en dik inhalen.