Dag 10: Zion National Park

Door Allard & Desire - 19-09-2017 04:41

18Sep17 vandaag gingen we weer met de shuttle bus richting Zion National Park. We hadden besloten om The Narrows Trail via de Riverside Walk te gaan lopen. Dit is een wandeling, zoals de naam al zegt langs een rivier, waarna je uiteindelijk in de rivier verder kan lopen tussen de hoge kliffen.

Toen we het park in kwamen gaf de ranger bij de ingang, toen we zeiden de Narrows te gaan lopen, al aan “follow the people with funny looking shoes” :p Heel veel mensen hadden – redelijk opvallende – waterschoenen gehuurd, om droge voeten te houden tijdens de wandeling in de rivier. Best verstandig, en bij ons dus erg de twijfels of we dit ook moesten gaan doen. Na wat recensies te hebben gelezen hebben we besloten om toch maar met onze eigen wandelschoenen de tocht te gaan maken. Met de temperaturen hier zijn de schoenen zo weer droog, was het idee. We hebben er wel even voor gezorgd dat onze spullen zoveel mogelijk waterproof waren.

Nog snel even gecheckt bij het visitors centre of er geen kans was op snel opkomend water (kan erg gevaarlijk zijn, altijd checken voordat je deze wandeling doet), dit was gelukkig niet het geval en we konden met een gerust hart de canyon in.  De laatste stop moesten we eruit, we begonnen de wandeling weer in een prachtige omgeving. Het was nog vroeg in de ochtend, dus nog erg frisjes. Verstandig dus om een trui/vest mee te nemen voor de mensen die ook nog naar Zion gaan. Eenmaal bij het einde van het pad aangekomen begon voor ons de echte uitdaging, we gingen een wandeling maken dwars door de rivier. Voordat we aan de wandeling begonnen konden we gelukkig nog een stok regelen, zodat we wat steun hadden in het water. Door het water zie je namelijk niet waar je loopt en zoals vaak in een rivier kom je dikke keien en rotsen tegen waar je gemakkelijk over kan struikelen.

Het eerste deel van de wandeling is zeer druk, omdat iedereen tegelijk het water in banjerd. Na ongeveer een mijl te hebben gelopen werd het wat rustiger en kon je de prachtigste foto’s maken. Wat bijzonder zeg, daar liepen we dan in het water tussen twee reusachtige kliffen. Deze wandeling is echt een aanrader.

Op de terugweg in het water tussen de kliffen kwamen we daar weer twee bekende gezichten tegen, het waren Irma en Kees weer, hihi. Wat weer een toeval, tussen alle trails die we hadden kunnen kiezen, hadden we beide deze wandeling gekozen. Dan toch maar weer even iemand vragen om een foto van ons te maken :D

Op het pad richting de shuttle bus kwamen we hier en daar nog wat wilde beestjes tegen, al hoewel “wild” kon je ze niet echt noemen. Na jarenlang miljoenen mensen te hebben gezien, zijn ze absoluut niet schuw, wel handig voor de foto :p Bij stop 8 zijn we nog uitgestapt om nog even te genieten van het uitzicht op de Angels Landing, een gigantische berg waar ook een trail naar de top leid. Ook konden we een aantal waaghalzen (bergbeklimmers) bewonderen die langs de steile wanden aan touwen bungelden, 3 hele kleine bewegende stippen, erg goed kijken om ze te spotten dus :p

In Springsdale zijn we nog even heerlijk uit eten geweest. We hebben genoten van een overheerlijke lamsschenkel met mash patatoes, grilled vegetables, een rood wijntje en een koud biertje, hhmmm! Nu nog even gezellig bij de camper vertoeven en dan weer vroeg op bed, want morgen gaan we richting Bryce Canyon.

Wat betreft onze eigen wandel schoenen, dit was goed te doen. Natuurlijk worden ze nat en krijg je natte voeten, maar als je goeie schoenen hebt is dat prima te doen.